۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۹۵۱۷۲

شایع‌ترین علائم دیابت چیست؟

شایع‌ترین علائم دیابت چیست؟
به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می‌شود انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، اگر دیابت دارید یا در معرض خطر هستید. مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی باشید.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری(CDC)، شایع‌ترین علائم دیابت تکرر ادرار، تشنگی، کاهش وزن بدون علت، تاری دید، خستگی و گرسنگی است.

با این حال علائم دیگری از این بیماری وجود دارد که کمتر در مورد آن صحبت شده و می‌توان به بوی شیرین نفس، لکه‌های تیره پوست اطراف گردن، عفونت‌های مکرر و خشکی دهان به عنوان نمونه‌هایی از آن اشاره کرد. سطوح بالا یا پایین قند خون نیز می‌تواند باعث سبکی سر و بدخلقی شود.

از آنجایی که دیابت می‌تواند باعث آسیب عصبی یا نوروپاتی دیابتی شود، افراد مبتلا به این بیماری گرفتگی پا و خارش دست و پا را تجربه می‌کنند. علاوه بر این نوروپاتی ممکن است باعث شود افراد با حالت تهوع دست و پنجه نرم کنند.

یکی دیگر از علائم دیابت که ممکن است زیاد در مورد آن نشنیده باشید، مربوط به پوست دست و پاست که سفت و ضخیم می‌شود. این عارضه معمولا در انگشتان دست و پا ایجاد می‌شود و به آن اسکلروز سیستمیک می‌گویند.

به گفته انجمن پوست آمریکا پوست پشت دست ممکن است سفت و مومی به نظر برسد. این سفتی باعث می‌شود انگشتان سفت و حرکت آن دشوارتر شود. در صورت عدم درمان پوست ضخیم می‌تواند روی ساعد و حتی بالای بازوها ایجاد شود و برخی افراد پوست ضخیم و سفت را روی آرنج و زانوهای خود تجربه ‌کنند.

اسکلروز سیستمیک می‌تواند به تاندون‌های شما سرایت و صاف کردن انگشتانتان را سخت کند بنابراین اگر متوجه شدید پوست انگشتانتان ضخیم و سفت شده، آن را با پزشک خود در میان بگذارید البته فیزیوتراپی می‌تواند به شما کمک کند تا حرکت مفاصل خود را افزایش دهید.

ارسال نظرات