۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۶۹۵۲۴۲
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار فارس و شهردار شیراز:

مسئولان حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند

مسئولان حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: سرمایه اصلی کشور جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار فارس و شهردار شیراز با اشاره به وجود مفاخر و بزرگان استان فارس از جمله علما، مورخین، نویسندگان و شعرا، این امر را سبب تمایز با دیگر استان ها دانست و افزود: تعداد بالای بزرگان استان فارس نشان می دهد که این محل استعداد بالایی دارد.

وی تأکید کرد: بنده بارها گفته ام اگر در حال حاضر بزرگان فارس کم هستند به این دلیل نیست که استعدادها، نبوغ ها و ظرفیت ها برچیده شده است، بلکه همان استعدادها در این آب و خاک هستند اما نیاز است پرورش داده شوند.

این مرجع تقلید بر لزوم عمران باطنی در کنار عمران ظاهری تأکید کرد و افزود: کارهای عمرانی به تنهایی کافی نیست؛ باید برنامه های تربیتی هم باشد و استاندار و شهردار نیز در این زمینه باید تلاش خود را به کار گیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر تنظیم برنامه های فرهنگی برای نسل جوان اظهار داشت: سرمایه اصلی یک کشور جوانان هستند و تخریب آن آسان است و دشمن هم برای تخریب نسل جوان برنامه ریزی دارد که برای مقابله به پادزهر نیاز داریم؛ باید گروهی مطالعه کنند که دشمن از کجا نفوذ می کند تا در مقابل آن برنامه‌ریزی شده و راه نفوذش بسته شود.

وی با تأکید بر به کارگیری تمام توان در برنامه ریزی فرهنگی افزود: تاریخ نشان می دهد که افراد فاسد و مفسد می توانند در جامعه نفوذ کنند؛ تاریخچه بهایی گری در شیراز یک نمونه روشن است؛ علی محمد باب آمد و با هیاهویی که راه انداخت افرادی را از اطراف جذب برنامه خود نمود؛ بعضی هم ادعای مهدویت، نبوت و امثال این ها کردند بنابراین باید مراقب این ها باشیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت معیشت مردم از استاندار فارس خواست که حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند.

در ابتدای این دیدار نیز استاندار فارس گزارشی از عملکرد و مسائل مربوط به استان را ارایه کرد./901/

حمزه عباسی

ارسال نظرات