۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۹۵۲۷۴
امام جمعه الشتر:

احیای کارکرد مساجد رسالت خطیر کانون های مساجد است

احیای کارکرد مساجد رسالت خطیر کانون های مساجد است
لرستان - حجت الاسلام امیدی به ظرفیت کانون ها فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: احیای کارگرد مساجد، تربیت نسل نو و ترویج ارزش ها در جامعه رسالت کانون مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام مراد امیدی، ظهر امروز در دیدار با مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

امام جمعه الشتر بر ضرورت تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و افزود: تقویت این کانون ها بستر تقویت برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری است.

وی توسعه فعالیت های کانون های مساجد را ضروری خواند و عنوان داشت: رسالت این کانون ها احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) است.

کانون های فرهنگ هنری مساجد پایگاه های دینی هستند

حجت الاسلام امیدی بیان کرد: مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از دیگر رسالت خطیر کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی به اهمیت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در کانون مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: کانون‌های مسجد به عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند.

امام جمعه الشتر تصریح کرد: با تربیت دینی جوانان و نوجوانان در این کانون ها می توان جلوی هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات