۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۹۵۳۷۰
مدیر کل شبکه جهانی الاهواز:

فضای مجازی اولویت همه بخش های شبکه جهانی الاهواز باشد

فضای مجازی اولویت همه بخش های شبکه جهانی الاهواز باشد
خوزستان - حجت الاسلام علی نژاد گفت: گفتمان و باور مشترک ما در عرصه رسانه اهمیت به فضای مجازی است و فعالیت در این فضا باید اولویت باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، مدیر کل شبکه جهانی الاهواز، در آیین رونمایی از مستند «روایة لجوء» با تقدیر و تشکر از عوامل تهیه مستند اظهارداشت: اصل کار، ارزشمند و قابل تقدیر است؛ تولید محتوای خوب و عرضه آن یک گام ارزشمند قلمداد می‌شود.
 
مدیر کل شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه همه کار‌های ارزشمند باید مورد ارزیابی و نقد قرار بگیرند، تصریح کرد: اثر و کار قوی همیشه مورد نقد قرار می‌گیرد، اما کار‌های ضعیف نیازمند نقد نیستند.
 
حجت الاسلام علی نژاد با ابراز امیدواری از اینکه همه مستند‌های تولیدی مجموعه مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: نقد سازنده، سبب رشد و شناسایی نقاط قوت و ضعف است؛ نقد عالمانه و منصفانه را می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه اثرات تولیدی مجموعه پس از نقد و ارزیابی باید تکمیل یابند، عنوان داشت: صاحب نظران و منتقدان در زمینه آثار تولیدی نظرات خود را بیان کنند تا به سوی تولیدات بهتر، بتوانیم حرکت‌های عمیقی داشته باشیم.

مدیر کل شبکه جهانی الاهواز با اشاره به ادعا‌های رسانه‌های مخالف مبنی بر نقش اندک شیعه در گسترش علوم اسلامی در جهان، بیان داشت: چند سال پیش در این باره کنگره‌ای به همت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، پس از پایان کنگره مقالات ارسالی و سخنرانی ها، جمع آوری و مورد نقد و تحقیق قرار گرفت.

حجت الاسلام علی نژاد ادامه داد: برخی از این آثار به صاحبانشان برای تکمیل بازگردانده شد و نتیجه آن چاپ ۱۳ جلد در زمینه نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی بود که دو ماه پیش کنگره‌ای با بدین مضمون برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه گفتمان و باور مشترک ما در عرصه رسانه اهمیت به فضای مجازی است، اضافه کرد: زمانی به روز و موثر هستیم که در فضای مجازی اثرگذار باشیم، فضای مجازی در اولویت باشد؛ طراحی، برنامه ریزی و تولید محتوا در فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه اولویت همه بخش‌های مجموعه باید فضای مجازی باشد، تصریح کرد: در این تصمیم جدی هستیم، مسائل بصورت جدی مورد ارزیابی قرار بگیرند و ببینیم که یک اثر در کدام پتلفرم‌ها و شبکه‌ها پخش شد؟ تعداد مخاطبان و بازخورد اثر تولیدی چیست؟

حجت الاسلام علی نژاد گفت: حضور در فضای مجازی، آموزش و تولید محتوا در فضای مجازی برای ما مهم است؛ از این رو کار‌های تولیدی باید بسیار خوب و اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان در مجموعه الاهواز بود، اما در فضای مجازی کنشگر نبود، عنوان داشت: فضای مجازی در تحولات جامعه داخلی و جهانی، تعیین کننده است؛ فضای مجازی در اولویت باشد و ماهواره در اولویت دوم قرار بگیرد.

مدیر کل شبکه جهانی الاهواز با تاکید بر ضرورت توجه به آرشیو شبکه گفت: همه کمیته‌ها برای فضای مجازی به هر شکل ممکن بسیج شوند، در فضای مجازی اثرگذار و جریان ساز باشیم.

حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه حضور در فضای مجازی برای اثرگذاری رسانه‌ای بسیار الزامی است، تاکید کرد: دست مان پر است و اگر کار‌های تولیدی صورت نگیرد، مشکلی وجود ندارد، مدت زمان پخش در شبکه محدود است؛ از این رو باید فضای مجازی در اولویت قرار بگیرد.

در ادامه جلسه، معاونان شبکه نیز به بیان نظرات خود درباره مستند تولیدی و فضای مجازی و ارائه گزارش ار فعالیت‌های صورت گرفته پرداختند./۹۴۵۴۱/
ارسال نظرات