۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۴۲۸
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

از امروز باید به فکر جوان ماندن ایران بود

از امروز باید به فکر جوان ماندن ایران بود
الهیان گفت: هدف از تصویب این طرح از میان برداشتن موانع و مشکلات خاواده ها در بحث فرزندآوری است.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به تصویب طرح جوانی جمعیت گفت: یکی از اولین طرح هایی که در مجلس به امضاء نمایندگان رسید، طرح جوانی و جمعیت است که در واقع هدف از تصویب این طرح از میان برداشتن موانع و مشکلات خاواده ها در بحث فرزندآوری است.

عضو فراکسیون بانوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این طرح ما مشوق هایی را برای خانواده ها در نظرگرفتیم که فشار و بار اقتصادی و معیشتی تا حدی تعدیل کند و خانواده ها با تامین مسکن و لحاظ تسهیلاتی برای فرزندآوری بتوانند برنامه ریزی که برای این مقوله دارند را به درستی انجام بدهند و در این رابطه تسهیلات متعددی در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: با تصویب طرح جوانی و جمعیت مشوق هایی در موضوع ازدواج، تولد فرزند، ودیعه مسکن، و... لحاظ شده که مجموعاً تسهیلاتی که در این قانون آمده موانع را از پیش روی خانواده ها برای فرزندآوری برطرف و حمایت های جدی از خانواده صورت می گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بیمه زنان خانه دار، بیمه ناباروری، مادران و کودکان ازجمله تسهیلات این طرح است که به همراه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی موجب می شود خانواده ها در مسیر سبک زندگی اسلامی و به دور از فرهنگ غربی بتوانند برنامه ریزی که برای فرزندآوری دارند با تسهیلات دنبال کنند.

الهیان خاطرنشان کرد: نیروی جوانی از مزیت های امروز کشور ما است که به تدریج این ظرفیت عظیم در حال تبدیل شدن به نیروی سالمند می باشند و در سالمندی قاعدتاً توان گرداندن چرخ اقتصاد و تولید نخواهند داشت و بیشتر مصرف کننده خواهند بود و اگر بخواهیم ایران اسلامی جوان بماند از امروز باید خانواده ها برنامه ریزی داشته باشند./ت302/

ارسال نظرات