۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۹۵۷۱۲
رییس سازمان بسیج مستضعفان:

مردم طرح‌های خود را به بسیج سازندگی ارائه دهند

مردم طرح‌های خود را به بسیج سازندگی ارائه دهند
سردار سلیمانی با بیان اینکه ساخت ۵۰ هزار مسکن برای کمیته امداد با مشارکت بسیج در کشور آغاز می‌شود، از مردم خواست طرح‌های خود را برای اجرا به بسیج سازندگی ارائه دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج که یادآور جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های فرزندان دلیر و شجاع ملت ایران در دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: هفته بسیج به ما این درس را خواهد داد که با تکیه بر ظرفیت‌های بی‌انتها و کم‌نظیر کشور و با استفاده از تجربیات گام نخست، بسیج به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی و پیش‌قراول ملت ایران در پیشرفت و آبادانی کشور وارد صحنه شود.

وی افزود: باید مسائل خودمان را فهرست و اولویت‌ها را مشخص کنیم تا با هم‌افزایی‌هایی که در همه استان‌ها انجام خواهد شد، وارد عرصه‌های نقش‌آفرینی و حل مسأله شویم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از همه مردم می‌خواهیم که هر کسی برای حل مسائل کشور طرح و ایده‌ای دارد، به بسیج سازندگی شهرستان‌ها و بسیج سازندگی استان‌ها مراجعه و ارتباط تشکیلاتی برقرار کند تا مردم در عرصه نقش‌آفرینی برای حل مسائل سهیم شوند.

سردار سلیمانی بیان کرد: اردوهای جهادی بسیج که متجلی‌کننده تفکر بسیج و بسیجی و روحیه جهادی در میدان حل مسأله محسوب می‌شود، درسی است که ما از دوران دفاع مقدس گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۷۹ تدبیر رهبر معظم انقلاب بر این قرار گرفت که بسیج سازندگی شکل گیرد؛ شکل‌گیری بسیج سازندگی بر مبنای اردوهای جهادی بود که به‌صورت خودجوش در آن سال در کشور اتفاق افتاده بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند بسیج سازندگی شکل بگیرد و چتر حمایتی خودش را روی این اردوها باز کند و از آن سال تاکنون اردوهای جهادی در احجام بسیار بالا توانسته‌اند، خدمتگزار مردم باشند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برای ملت ایران این مسیر با توجه به شرایط خوبی که در کشور به وجود آمده تقویت خواهد شد، تصریح کرد: ما در هماهنگی با دستگاه‌های دولتی در نقطه بسیار خوبی قرار گرفته‌ایم و در مسیر این هماهنگی و هم‌افزایی اردوهای جهادی بیش از گذشته نقش‌آفرین خواهند بود و حتی اردوهای جهادی در همین میدان که میدان جهاد و عمل است، توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از فعالیت‌ها نقشه راهی تعیین شده است، گفت: تمام ظرفیت‌ها و تجربیات در مجموعه بسیج در نظر گرفته می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر نقش بسیج در تسهیل‌گری امور بیان کرد: بسیج تسهیل‌گر نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌ها و میادین مختلف است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه وقتی سخن از نقش‌آفرینی بسیج می‌کنیم به معنی نقش‌آفرینی مردم است، افزود: رهبر معظم انقلاب جمله‌ای دارند که وقتی از حضور بسیج حرف می‌زنیم به معنی حضور ملت ایران است.

وی گفت: بسیج در کمک به دولت در زمینه تولید مسکن وارد عمل شده است و در حقیقت بسیج در این مسیر با ایجاد تشکل‌هایی شامل جوانان و نیروهای متخصص بسیجی نقش تسهیل‌گری دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج در دیگر بخش‌ها نظیر اشتغال، خدمت به مردم، آبرسانی به نقاط محروم، ازدواج آسان، تأمین جهیزیه و ساخت مسکن ویژه محرومان برنامه‌ای وسیع دارد و در تمام این برنامه‌ها هماهنگی با دولت در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از فردا نیز ساخت ۵۰ هزار مسکن برای جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را در کشور آغاز خواهیم کرد.

ارسال نظرات