۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۹۵۸۳۰
در نشستی خبری تشریح شد؛

جزئیات برگزاری همایش ملی «علامه مصباح یزدی؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی»

جزئیات برگزاری همایش ملی «علامه مصباح یزدی؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی»
مؤمنی، جزئیات برگزاری همایش ملی علامه مصباح یزدی فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی را تشریح کرد و از ارسال 61 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در آستانه نخستین سالگرد ارتحال علامه مصباح و سالروز جهانی فلسفه، مؤمنی صبح امروز در نشست خبری همایش ملی علامه مصباح یزدی فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی که در خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار داشت: این علامه بزرگوار یک اسلام شناس به تمام معنا بود و ما با شخصیتی روبه رو هستیم که شاگرد بزرگان حوزه علمیه بودند.

وی ادامه داد: این فیلسوف بزرگ تسلط مناسبی بر علوم انسانی مدرن داشت و از نبوغ خاصی برخوردار بود؛ از طرف دیگر علامه شخصیتی سیاسی بود که مخالفان با جو سیاسی هجمه عظیمی برعلیه این عالم وارسته درست کردند.

دبیر اجرایی همایش ملی علامه مصباح یزدی فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی ابراز کرد: اهداف پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشان دادن اندیشه علمی این شخصیت بزرگوار است و در مرحله بعد براساس دیدگاه این فیلسوف بزرگ، شاگردانشان این دیدگاه را شرح و تفصیل کنند و یک گفتمان و نهضت به وجود بیاورند.

مؤمنی اذعان کرد: منتقدان باید به دور از سیاست زدگی و در چارچوب منطق، عقل، اخلاق و بودن لکنت زبان علامه مصباح را نقد کنند و از نتیجه این موارد تضارب آرایی به وجود بیاید که پیشرفت فکری و اندیشه ای را در پی داشته باشد.

دبیر اجرایی همایش ملی علامه مصباح یزدی فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی با بیان اینکه این همایش به همت گروه فلسفه پزوهکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در 10 محور با همکاری نهادهای مختلف علمی برگزار می شود، عنوان کرد: 61 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، همچنین دو جلد کتاب با عناوین دین شناسی علامه مصباح یزدی و کتاب شخصیت، آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی دریافت شده است.

وی افزود: کتاب اول حاصل گفت و گو و آشنایی نویسنده با آراء علامه مصباح و کتاب دوم یک ماخذ شناسی پایان نامه ها و رساله های پژوهش های حوزه و دانشگاه است که به چاپ هم خواهد رسید.

مومنی با اشاره به اینکه 24 کرسی علمی ترویجی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: 3 پیش همایش از 30 آبان الی 2 آذر ماه برگزار می شود، همچنین اختتامیه 3 آذر از ساعت 18 تا 21 در ساختمان قم پژوهشگاه برگزار می گردد./پ202/

ارسال نظرات