۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۹۵۸۸۱
رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود

رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود
رییس جمهور گفت: نخبگان و جوامع علمی باید در این ارتباط دو سویه برای مسایل و مشکلات مختلف کشور، راهکار علمی و اجرایی پیشنهاد دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی تصریح کرد: رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط، وظیفه دارند در مشورت با جوامع دانشگاهی راه حل ملی برای برای خشکسالی بیابند.

رییس جمهور تصریح کرد: چنانچه مردم در موضوعی گله‌مند هستند وظیفه داریم ابعاد مختلف مشکلات و راهکارهای موجود را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

آیت الله رئیسی تغییر الگوی کشت را یکی از راه‌های مواجهه با کم‌آبی دانست و گفت: باید متناسب با اقلیم و داشته‌های منابع آبی برای کشت محصولات اقدام شود و آموزش مورد نیاز نیز به کشاورزان ارایه شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه توجه به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان و نخبگان را ضروری دانست و گفت: وزارتخانه‌های «علوم» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و معاونت علمی ریاست جمهوری باید برای استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و امیدوار کردن دانشجویان به آینده شغلی و تحصیلی خود راهکارهای لازم را اتخاذ کنند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت امادگی دستگاهها برای مقابله با حملات سایبری اشاره کرد و تاکید کرد: خدمات ارائه شده در بستر فضای مجازی به مردم باید از امنیت کامل برخوردار باشد و باید از "خدمات و داده ها" در مقابل حملات سایبری دشمن کاملا حفاظت شود.

آیت الله رئیسی در ادامه به ادعاهای دروغین علیه دولت و شایعه پراکنی در فضای رسانه ای کشور پرداخت و تاکید کرد: عده ای قصد دارند به اعتماد و امید مردم لطمه بزنند اما لازم است با سرعت و دقت به اینگونه شایعات پاسخ داده شود.

ارسال نظرات