۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۹۵۹۶۴

اقدامات لازم برای تسریع در تشکیل منطقه آزاد سیستان

اقدامات لازم برای تسریع در تشکیل منطقه آزاد سیستان
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سند جامع منطقه آزاد سیستان در حال تدوین است و دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان در شهر جدید «رامشار» افتتاح می‌شود تا پیگیری مقدمات و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد سیستان سرعت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز با هدف افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان در شهر جدید «رامشار» در راستای پیگیری مقدمات و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد سیستان وارد استان شد.

سعید محمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش مبادلات مرزی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان در هدف‌گذاری ما قرار دارد و در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت مرز زمینی «ریمدان»، مرز آبی چابهار و منطقه آزاد سیستان که اخیراً به تصویب رسیده می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار به عنوان معین منطقه آزاد سیستان مشخص شده تا کمک کند اقدامات لازم برای شروع به کار منطقه آزاد سیستان با سرعت بیشتری انجام شود و فعالیت رسمی این منطقه در اسرع وقت آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه سند جامع منطقه آزاد سیستان در حال تدوین است که در آن طراحی توسعه زیرساخت‌ها در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهر جدید رامشار به دلیل بهره‌مندی از موقعیت مکانی خوبی که در ارتباط با تجارت با افغانستان دارد فرصت مناسبی برای افزایش صادرات است و در همین راستا ما این منطقه را به عنوان پایگاه اصلی ایجاد منطقه آزاد در نظر گرفتیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات