۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۶۹۵۹۹۳

لزوم محاکمه مسئولانی که با سومدیریت منجر به حوادث آبان 98 شدند

لزوم محاکمه مسئولانی که با سومدیریت منجر به حوادث آبان 98 شدند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ آنهایی که در حوادث آبان 98 در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم درباره سهمیه‌بندی بنزین، سوءتدبیر و سوءمدیریت داشتند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به سالگرد فتنه بنزینی سال 98 گفت: آنچه در 24 آبان 98 و به دنبال افزایش قیمت بنزین در کشور اتفاق افتاد و آشوب‌های خیابانی را به دنبال داشت با اقدام کاملاً مدیریت شده و در ادامه در امتداد فتنه 88 در کشور بود.

وی افزود: آنهایی که در آبان 98 سوءتدبیر و سوءمدیریت داشتند و باعث آشوب‌های خیابانی در کشور شدند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در ابتدای ماه جاری هم شاهد هک شدن سامانه کارت سوخت و به طور کل سیستم سوخت‌رسانی در کشور بودیم اما با مدیریت خوب دولت و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم کار در فضای آرام پیش رفت و در عرض چند ساعت کار به روال عادی بازگشت.

بابایی خاطرنشان کرد:‌ در سال 98 و در ماجرای افزایش قیمت بنزین و فتنه بنزینی عده‌ای از قبل برنامه‌ریزی‌هایی داشتند و عامدانه می‌خواستند کشور را به آشوب بکشند و متأسفانه مجلس قبل هم در برابر این مسائل خیلی سکوت کرد و با وجود اینکه عناصر اصلی مجلس قبل در جریان موضوع افزایش قیمت بنزین بودند اما به موقع عمل نکردند.

وی افزود: یکی از استراتژی‌های دولت و مجلس قبل این بود که مردم و نظام را در مقابل هم قرار دهند که متأسفانه خسارات زیادی هم به کشور زدند.

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط آن موقع کشور اقتضا می‌کرد دولت و مجلس به میدان بیایند و مسئولیت قبول کنند و مسائل را صادقانه و شفاف با مردم در میان بگذارند. هرجا مسئولین با مردم صادق بوده‌اند مردم با آنها همراهی کرده‌اند و مردم زمانی که از مسئولین بی‌صداقتی می‌بینند حاضر به همراهی با مسئولان نمی‌شوند.

بابایی خاطرنشان کرد: از رئیس و کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم می‌خواهم تا یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی مسائل و عوامل پشت‌پرده فتنه بنزینی سال 98 تشکیل شود و موضوع را به طور جد مورد رسیدگی قرار دهد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
ارسال نظرات