۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۶۰۳۱
آیت الله اعرافی:

انقلاب اسلامی؛ ندای تغییر تمدن جهانی / تبیین گفتمان انقلاب؛ کارویژه بسیج حوزه

انقلاب اسلامی؛ ندای تغییر تمدن جهانی / تبیین گفتمان انقلاب؛ کارویژه بسیج حوزه
آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ندای تغییر تمدن جهانی است، گفت: کارویژه بسیج حوزه تغییر معادلات فکری و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور صبح امروز در  همایش «روحانیت بسیجی علمداران بصیرت و مقاومت» که در سالن همایش دارالشفاء برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بهترین تفسیر در ترسیم سیمای بسیج را در کلام امامین انقلاب داریم.

وی با بیان اینکه چند ویژگی به عنوان مقومات سازمان و حرکت و فرهنگ بسیج را باید برشمرد، اظهار کرد: بسیج یعنی یک شور و شوقی فراتر از ساحت متعارف، بسیجی و فرهنگ بسیجی یعنی ایثار و بهره مندی از همه فضایل ایمانی و اخلاقی و در قله حرکت کردن برای دفاع از اسلام، همچنین بسیج یعنی حضوری آگاهانه و مشفقانه که در او تجلی می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه بسیجی گامی فراتر از دیگران برای دفاع از اسلام و شور و شوق ایمانی برمی دارد، عنوان کرد: این ویژگی ها بود که آن افتخار و عظمت ها را در دفاع مقدس و در عرصه‌های بین‌المللی آفریده است.

تعهد بالا، توقع پایین و بدهکار دانستن خود در مقابل آرمان‌های الهی از ویژگی‌های بسیج است

مدیرحوزه های علمیه کشور بیان کرد: بسیجی آن کسی است که همه جا حاضر است و تعهد تمام و توقعی هیچ در برابر انقلاب اسلامی از خود نشان می دهد و آیینه تمام نمای آن شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز هستند. تعهد بالا، توقع پایین و بدهکار دانستن خود در مقابل آرمان‌های الهی از دیگر ویژگی‌های بسیج است.

وی با اشاره به اینکه همبستگی، حرکت دسته جمعی و زنجیره ای از ویژگی های فرهنگ بسیجی است، خاطرنشان کرد: بسیجی بن بست ها و خط قرمزهای دشمن را می شکند. روح بسیج، فرهنگی است که در باورها، خلقیات ومنش جلوه می‌کند و در رفتار به جوانانی می‌رسد که خط قرمز های استکبار و استبداد و نظام ستمشاهی را درنوردید و در قالبی دیگر دفاع مقدس را آفرید.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه فرهنگ بسیج تمام خواب های استکبار را به کابوس تبدیل می کند، تصریح کرد: فرهنگ بسیجی در تمام عالم بازتاب و انعکاس دارد منتها متناسب با شرایط شمایل مختلفی به خود گرفته است.

بسیجیان یک زنجیره الهی اند که کشور را از سختی ها و مشکلات عبور می دهند

وی افزود: فراز و فرودها خواهد بود و سختی ها وجود دارد اما این راه می ماند چرا که شما بسیجیان پای این راه ایستاده‌اید. بسیجیان یک زنجیره الهی اند که کشور را از سختی ها و مشکلات عبور می دهند.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه پیام هفته بسیج امید به آینده و میثاق با بیانیه گام دوم است، اذعان کرد: بیانیه گام دوم گذشته را ترسیم و موانع را نشان داده و آینده را به زیبایی ترسیم و به ملت امید بخشیده است روح این بیانیه ایستادگی و امید است و دنیای امروز آن را خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه بسیج لایه هایی دارد که باید به عنوان یک بسیجی در حوزه به آنها ملتزم شد، اظهار کرد: کار بسیجی در یک مرکز دینی، علمی و حوزه این است که شور و شعار انقلاب متجلی و منعکس کند. بسیجیان حوزوی باید پرچمدار انقلاب در حوزه های علمیه باشند.

مبادا آرمان و شعارهای انقلاب به پستوها برود

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: امروز هم باید شور انقلابی و فریاد جهاد در راه خدا در حوزه متجلی و منعکس باشد. رسالت استاد،طلبه، محقق و پژوهشگر حوزوی شور انقلابی و فریاد جهاد است مبادا آرمان و شعارهای انقلاب به پستوها برود. بروز و ظهور فرهنگ انقلاب وظیفه همگان است.

وی عنوان کرد: کار حوزه و بسیج حوزه در لایه دیگر کار تولید فکر و ارائه اندیشه برای اداره جهان امروز و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی است و این کار ویژه حوزه و بسیج حوزه است، این سطح نیاز به تلاشی عمیق دارد.

کارویژه بسیج حوزه تغییر معادلات فکری است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ندای تغییر تمدن جهانی را سر می دهد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معادلات تمدن جهانی استکبار و اهریمنی را تغییر داده است، کار بسیج حوزه تغییر معادلات فکری است.

آیت الله اعرافی در پایان تصریح کرد: در هفته بسیج باید به هر دو لایه شور و شعار و لایه عمیق فکری اهتمام داشت کار بسیج حوزه کادر سازی و ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است./پ201/

ارسال نظرات