۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۶۱۴۹

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است در آینده‌ای نزدیک

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است در آینده‌ای نزدیک
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: می‌توان با شناسایی منابع دولت، برای گروه اول از جاماندگان سهام عدالت که شامل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، حداکثر ظرف ۲ ماه از زمانی که فرایند قانونی طی شود ، واگذاری را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حل مشکل جاماندگان سهام عدالت، گفت: یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است که در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد.

 وی با بیان اینکه حدود 20 میلیون نفر از اخذ سهام عدالت جا مانده‌اند، افزود: تا کنون مجلس برای حل مسئله جاماندگان سهام عدالت چندین بار با مسئولان دولتی جلسه داشته‌ایم تا با توافق با دولت این موضوع نهایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت بسیار زیادی از جاماندگان سهام عدالت، تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند، ادامه داد: تقریباً حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و 500 هزار نفر هم در مجموعه سازمان بهزیستی هستند و باید برای این دو بخش تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند باید از این سهام برخوردار شوند بنابراین اگر بخواهیم این موضوع را حل کنیم، باید منابع آن را تأمین کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح منابع لازم برای پرداخت سهام عدالت به جاماندگان، اظهار کرد:اگر ما میزان منابع دولت که از طریق مالکیت سهام تعریف می‌شود را در اختیار داشته باشیم، می‌توان در مرحله اول 4 میلیون و در مرحله دوم 6 میلیون و پس از آن به سایر جاماندگان، سهام عدالت واگذار کرد.

نماینده کرمان در مجلس ادامه داد: بنابراین می‌توان برای گروه اول که شامل تحت پوششین کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان و ایثارگرانی که به آنها سهام عدالت واگذار نشده، حداکثر ظرف 2 ماه از زمانی که در مجلس تصویب و فرایند قانونی را طی کند، این واگذاری را انجام داد.

پورابراهیمی در پایان اظهار کرد: برای واگذاری به سایر گروه‌ها نیز باید سرفصل‌های شرکت‌های غیر بورسی را وارد کنیم و عدد برآوردی را داشته باشیم در ضمن دررابطه با محاسبه عدد هم باید با دولت به توافق برسیم تا بتوانیم به سایر گروه‌ها نیز سهام عدالت واگذار کنیم.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات