۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۹۶۲۳۰
رییس جمهور در دیدار شهردار تهران تأکید کرد؛

حمایت حداکثری دولت از شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم

حمایت حداکثری دولت از شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم
رییس جمهور با بیان اینکه باید از شهروندان تهرانی در مقابل خطرات ناشی از ناایمن بودن ساختمان‌ها صیانت شود گفت: وجود ساختمان‌های ناایمن در تهران یکی از نگرانی‌های دولت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در دیدار شهردار و معاونین شهرداری تهران ضمن قدردانی از عزمی که در این دوره شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد، گفت: سلامت فردی و اجتماعی در گرو شهر و جامعه سالم است و نقش شهر سالم در رشد افراد، خانواده، ارتباطات سالم و حتی اقتصاد مهم است.

رییس جمهور ضمن ابراز ناخرسندی از وجود فقر، تبعیض و ناعدالتی در شهری مانند تهران، گفت: باید کاری کرد که تبعیض و ناعدالتی از جامعه بیرون رود و با تحقق عدالت اجتماعی شرایط برای نشاط اجتماعی مهیا شود.

آیت الله  رئیسی با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند آرامش و نشاط اجتماعی است، گفت: در شهری همانند تهران که شاهد لایه‌های ظاهری و پنهان زندگی مردم هستیم، باید ظاهر و باطن شهر براساس سبک زندگی سالم باشد تا شهروندان نشاط اجتماعی داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به از بین رفتن اصول معماری اسلامی و ایرانی در طراحی شهری شهرهای بزرگ کشور، اظهار داشت: ما در معماری ایرانی – اسلامی اصول و مبانی بسیار خوبی داریم، اما متأسفانه سال‌هاست کمتر از این معماری استفاده می‌شود.

رییس جمهور با اشاره به معماری اصیل شهرری، گفت: در این منطقه شاهد وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و در کنار آن مدرسه و بازار هستیم و این نشان می‌دهد در معماری ایرانی – اسلامی به معنویت، خرید و تجارت، تفریح و نشاط اجتماعی در کنار هم توجه شده است.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه فضای سبز برای ساختن روح و روان انسان‌ها اهمیت دارد، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه جریان سودجویی در کشور برای انتفاع، مسکن را تبدیل به کالا کرده، شاهد نابسامانی و سوداگری در این حوزه هستیم و باید این وضع نابسامان تغییر پیدا کند.

رییس جمهور فعالیت شوراهای محلی را مهم توصیف کرد و گفت: محله‌محوری، اهمیت دادن به نقش مردم و محور قرار دادن مسجد، مدرسه و خانواده در محله، به حل مشکلات اجتماعی کمک می‌کند و حتی با اداره محلات توسط مردم می‌توان در توزیع عادلانه اقتصادی و شناخت فقرا و ناهنجاری‌ها نیز تصمیمات درستی گرفت.

آیت‌الله رئیسی بر فعال کردن محلات و کارکردهای اجتماعی شوراهای محلات تأکید کرد و بیان داشت: تعریفی از رابطه دولت با شهرداری در قوانین وجود دارد، اما این رابطه باید بازتعریف شود و ارتقا پیدا کند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه شهرداری تهران، نماد شهرداری‌های کشور است، خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات شهری طرحی تدوین شود که تعریف صحیح و هماهنگی از وظایف دستگاه‌ها نسبت به شهرداری ارائه کند.

رییس جمهور درباره نقش هوشمندسازی خدمات در شهرداری تهران، گفت: هوشمندسازی و استفاده بهینه از خدمات الکترونیک می‌تواند در رفع مشکلات مردم به ویژه ترافیک کمک کند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه باید از شهروندان تهرانی در مقابل خطرات ناشی از گسل‌ها و ناایمن بودن برخی ساختمان‌ها صیانت شود، گفت: باید از طریق نظام مهندسی، نظارت بر ساخت و سازهای شهر تهران با دقت بیشتری صورت گیرد.

رییس جمهور گفت: باید نظام‌ مهندسی و شهرداری‌ به وظایف قانونی خود در مورد ساخت و سازها عمل کنند. وجود ساختمان‌های ناایمن همچون پلاسکو در تهران یکی از نگرانی‌های دولت است و دولت آمادگی دارد برای رفع مشکلات مردم تهران، با شهرداری تهران به صورت حداکثری همکاری کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
شهرداری ها خصوصا پایتخت به اعتمادسازی مجدد معنویت گرایی نیاز دارند و قبل از هر اقدامی باید اصلاح روش‌های خود را در دستورکار قرار دهند و بعد به تنظیم رابطه خود با مردم و حاکمیت بپردازند.
البته در تهران با استقرار دکتر زاکانی بی‌برنامگی از شهرداری رخت بر بست.
0
0