۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۹۶۲۵۸

عوارض سیگار الکترونیکی

عوارض سیگار الکترونیکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد سیگارهای الکترونیکی با افزایش خطر شکستگی استخوان مرتبط هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، بر اساس یافته‌های محققان دانشگاه پیتزبرگ پنسیلوانیا، به نظر می‌رسد سیگار‌های الکترونیکی خطر شکستگی لگن، ستون فقرات و مچ دست را تا ۴۶ درصد افزایش می‌دهد.

دکتر «دایاوا آگونز»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد سیگار‌های الکترونیکی ممکن است آنطور که برخی فکر می‌کنند بیخطر نباشند».

این مطالعه بر اساس داده‌های بیش از ۵۵۰۰ بزرگسال آمریکایی در تمام گروه‌های سنی است که در نظرسنجی سلامت ملی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ شرکت کرده بودند.

مشخص نیست که چرا سیگار‌های الکترونیکی ممکن است خطر شکستگی را افزایش دهند. به گفته محققان، افرادی که سیگار‌های معمولی می‌کشند نیز با خطر شکستگی استخوان روبرو هستند و این مسئله به نیکوتین نسبت داده شده است.

آگونس گفت: «سیگار‌های الکترونیکی مقدار نسبتاً مناسبی نیکوتین در خود دارند؛ بنابراین در حال حاضر، یکی از تئوری‌های ما این است که همان مکانیسمی که در سیگار کشیدن معمولی اتفاق می‌افتد ممکن است در سیگار‌های الکترونیکی نیز اتفاق بیفتد.»

همچنین ممکن است سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار‌های الکترونیکی در خطر شکستگی نقش داشته باشند. محققان تاکید دارند که برای دانستن این رابطه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

مطالعات قبلی سیگار‌های الکترونیکی را با سایر مشکلات سلامت از جمله بیماری انسداد مزمن ریه، بیماری قلبی و افسردگی مرتبط دانسته اند.

ارسال نظرات