۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۹۶۳۴۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

«سنگرسازان بی‌ سنگر»؛ بهترین تعبیر برای رزمندگان جهادگر

«سنگرسازان بی‌ سنگر»؛ بهترین تعبیر برای رزمندگان جهادگر
اصفهان - آیت الله سلیمانی «سنگرسازان بی‌سنگر» را بهترین تعبیر برای رزمندگان جهادگر دانست و گفت: تفکر بسیجی و جهادی موجب پیشرفت کشور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی جمعه شب در نخستین کنگره سرداران و ۶۷ شهید جهادگرمنطقه کاشان، آران وبیدگل و نطنز که در سالن علامه ملامحسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: تعبی رسنگرسازان بی‌سنگر بهترین تعبیر برای رزمندگان جهادگر است.

وی با اشاره به اینکه فرشتگان نام شهدا به ویژه شهدای جهادگررا غیرممکن است از یاد ببرند، افزود: وجود نورانی شهدا و رزمندگان جهادگر و فعالیت آن‌ها در باور و تصور عوام نمی‌گنجد.

آیت الله سلیمانی به لزوم تبیین فرهنگ تفکر بسیجی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: بسیج بهترین و زیباترین واژه‌ای است که در معارف دین و انقلاب و افکارعمومی بروز و ظهور دارد.

به گفته وی عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران سبب شده است تا دشمن جرات هیچگونه تعرضی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی دشمن در همه جنگ‌ها بخشی از خاک ایران را به تصرف خود درآورده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و طی هشت سال دفاع مقدس دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس همه دنیا ازرژیم بعثی عراق پشتیبانی و حمایت کردند، افزود: ایران اسلامی در آن دوران که با دست خالی در برابرهمه دنیا ایستاد تا به پیروزی رسید و امروز نیز ایران اسلامی با تفکر بسیجی تبدیل به یکی از قدرت‌های جهانی شده است.

نماینده ولی فقیه درکاشان رفتار رزمندگان با اسرای عراقی را بهترین نمونه اخلاق مداری دانست و عنوان کرد: اخلاق مداری رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس با تأسی ازاخلاق‌مداری امام خمینی(ره) بود.

به گفته وی امروز تفکر بسیجی و جهادی درهمه بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی به ویژه در بخش اقتصادی باید نهادینه شود تا کشور درمسیر توسعه و پیشرفت قرار داشته باشد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: جهاد سازندگی نه تنها یک حرکت بلکه یک رسم بزرگ در کشور‌است که نمونه آن در دنیا کم نظیر است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان درعرصه پشتیبانی از دفاع مقدس نیز کاشان رتبه نخست را دارد، یادآور شد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس یکی از سه نیروی اصلی رزم جنگ در کنارنیروی‌های ارتش و سپاه در خط مقدم جبهه بود.

به گفته وی احداث کانال و سنگر در خط مقدم و در برابر دیدگان دشمن و برخی اقدامات مهندسی پیشرفته توسط رزمندگان جهادگر در دفاع مقدس برای که برای نخستین بار درآن دوران انجام شد ازمعجزات دفاع مقدس بود.

لازم به ذکراست، در ۸ سال دفاع مقدس ۷هزار جهادگر از کاشان به جبهه اعزام شدند و طی این مدت ۵۰ شهید و ۳۱۳ جانباز تقدیم انقلاب و نظام و اسلام کردند که دربین آن‌ها یک روحانی جهاد گر شهید «شهید حجت الاسلام رضا زاد» و ۱۱ سردار شهید بودند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات