۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۹۶۳۵۷
رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی:

نظارت قانونی بر مراکز درمان اعتیاد تقویت شود

نظارت قانونی بر مراکز درمان اعتیاد تقویت شود
خراسان شمالی - حجت الاسلام براتی زاده گفت: باید نظارت‌های قانونی در مراکز نگهداری و درمان اجباری معتادین موضوع ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تقویت شود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در بازدید سرزده از تنها مرکز نگهداری و درمان اجباری معتادین متجاهر(لنگر) موضوع ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در استان بر تقویت نظارت‌های قانونی بر فعالیت‌های این مرکز تأکید کرد.

وی افزود: باید نظارت‌ها و پایش های قانونی در مراکز نگهداری و درمان اجباری معتادین موضوع ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تقویت شود.

حجت‌الاسلام براتی زاده ضمن از بخش‌های مختلف تنها مرکز نگهداری معتادین متجاهر موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر استان واقع در شهرستان بجنورد، در گفتگو با عوامل مدیریتی و اجرایی و همچنین تعدادی از مددجویان مشکلات مبتلابه این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه مددجویان این مرکز درواقع بیمارانی هستند که از آسیب‌های بسیار جدی و مشکلات عدیده جسمی، روحی و روانی رنج می‌برند خواستار توجه بیشتر و بهتر عوامل اجرایی نسبت به رفع مشکلات این مددجویان شد.

حجت‌الاسلام براتی زاده خاطرنشان کرد: هدف این است که مددجویان نگهداری شده موضوع ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بتوانند پس از درمان به سلامت به جامعه برگردند و انتظار می‌رود به نحوی عمل شود که زمینه‌های لازم برای باز اجتماعی شدن این افراد فراهم و از تحمیل هزینه‌های مجدد اجتماعی جلوگیری شود.

رییس‌کل دادگستری استان با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین دستگاه‌های ذی‌ربط و نیز بهبود روند انجام هماهنگی‌های بین بخشی در راستای رفع مشکلات موجود در این مرکز تصریح کرد: نیاز است کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ازجمله بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای جلب حمایت و پشتیبانی و نیز اعمال نظارت‌های قانونی در این مرکز بیش‌ازپیش فعال باشند و مشکلات مربوطه را به نحو مطلوب ساماندهی کنند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات