۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۹۶۳۹۳

صنف کشاورزان اعلام کرده هیچ فراخوانی برای تجمع نداده است

صنف کشاورزان اعلام کرده هیچ فراخوانی برای تجمع نداده است
روز گذشته برخی افراد که به دنبال ایجاد ناآرامی در اصفهان بودند با بستن خیابان و به آتش زدن موتورسیکلت پلیس، آمبولانس و... برای رسانه‌ها و شبکه های ضد انقلاب خوراک فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ تجمع چند روزه کشاورزان اصفهانی در بستر زاینده‌رود روز گذشته (جمعه 5 آذر) آن هم درحالی که کشاورزان با انتشار بیانیه‌ای به تجمع خود پایان داده بودند، با ورود اغتشاشگران وارد فاز ناآرامی و اغتشاش شد. اغتشاشگران که به دنبال ایجاد ناآرامی بودند با بستن خیابان و به آتش زدن موتور پلیس، آمبولانس و... برای شبکه های ضد انقلاب خوراک فراهم کردند. 

برخی افراد کشاورزان اصفهان را تهدید کردند تا دست به اغتشاش بزنند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این اتفاقات اظهار داشت: شما دیدید در اعتراض به حق کشاورزان و مردم اصفهان چقدر فضا آرام و به صورت مسالمت آمیز پیش رفت و توانستند خواسته‌های خود را طبق اصل ۲۷ قانون اساسی بدون اخلال در نظم عمومی و حمل اسلحه به خوبی به گوش مسئولین استانی و کشوری برسانند و در نهایت بیانیه‌ای بعد از توافقات لازم قرائت کردند و محل تجمع را ترک کردند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران هم برای ناامن کردن فضای داخلی و هم برای ناامن کردن مرزها برنامه های مفصلی دارند که یک قسمتی از این برنامه ها استفاده از ظرفیت اراذل و اوباش و تروریست های مختلف است که آنها دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به مذاکرات آتی هسته‌ای، گفت: امروزه در مذاکرات هسته‌ای دست ایران در مقابل کشورهای پنج بعلاوه یک پرتر است یعنی در مدت کمی که آقای رئیسی زمام دولت را بر عهده گرفته است شاهد اتفاقات مثبت و دستاوردهایی در کشور هستیم که نمونه آن غنی سازی 60 درصد اورانیوم است. از این رو این دستاوردها یک دستاوردهای بزرگی برای مذاکرات پیش رو است و دست ایران نسبت به کشورهای مذاکره کننده بالاتر و برتر است طبیعتاً دشمنان دست به هر کاری می‌زنند که بتوانند دست ایران را در مذاکرات پیشرو باز یا تیم مذاکره کننده را تحت فشار قرار دهند.

ابوترابی افزود: دشمنان با سوء استفاده از غفلت برخی از غافلین داخلی در حال سوء استفاده از اعتراضات هستند و همچنین از قبل نیز تمهیداتی از جمله انتقال اسلحه به داخل ایران و هماهنگی‌های لازمی با اراذل و اوباش داخلی برای به آشوب کشیدن ایران انجام داده اند و همیشه از این اراذل اوباش در داخل کشور استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر اصفهان، بیان کرد: دشمن خیلی زودتر از این اتفاقات به دنبال آشوب کشیدن ایران از طریق حمله سایبری به جایگاه های سوخت و نفتی بود که موفق نشد.

وی اظهار داشت: اکنون مردم می‌توانند با جدا کردن صف خود از آشوبگران و اغتشاشگران مطالبه خود را از طریق قانونی دنبال کنند و مراقب باشند در سناریوی دشمنان بازی نکنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فشارهای خارجی که بر کشور تحمیل شده است مردم باید مثل همیشه انزجار خود را نسبت به این حرکات مشکوک و ساختار شکنان اعلام کنند. یعنی کشاورزان باید به صورت شفاف اعلام کنند که صف آنها از صف این اغتشاشگران جداست.

ابوترابی با بیان اینکه خبرهایی وجود دارد که برخی از افراد، کشاورزان استان اصفهان را تهدید کردند تا دست به آشوب و اغتشاش بزنند، تاکید کرد: باید کشاورزان راه خود را با افرادی که دست به آشوب و اغتشاش می‌زنند و اموال بیت المال را به آتش می‌کشند جدا کنند و نگذارند مطالبه آنها دستمایه اهداف دیگر شود.

وی گفت: موضوع اصلی که برای مسئولین کشوری مهم است آب آشامیدنی مردم است. از این رو با توجه به خشکسالی های اخیر کشور و کمبود آب در پشت سدها این موضوع  به خط قرمز تبدیل کرده است از این رو آب آشامیدنی مردم جزء اولویت‌های مسئولین نسبت به موضوعات دیگر است.

مقتدایی: صنف کشاورزان اعلام کرده هیچ فراخوانی برای تجمع نداده است

 

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این‌باره گفت: دشمنان ایران از هر موضوع به عنوان دستاویزی برای تحت تاثیر قراردادن فضای بین‌المللی ایران سوء استفاده می‌کنند این در حالی است که در ایران مجموعه‌های صنفی همواره می توانند دیدگاه ها و رویکردهای خودشان را به عنوان مطالبات صنفی مطرح کنند.

وی ادامه داد: موضوع اتفاقات اخیر اصفهان یک مبحث صنفی و مطالبه به حق عمومی مردم اصفهان بوده است که هیچ کس نباید از آن بهره‌برداری‌های سیاسی کند، بلکه مردم اصفهان آگاهانه حرکت های خودشان را در طول ماه های گذشته دنبال کردند و همچنین نمایندگان مجلس مطالبه آنان را در بالاترین سطح مطرح کرده اند که نمونه آن جلسه روزهای گذشته نمایندگان با رئیس جمهور بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اهمیت مسئولین عالی کشوری در رابطه با اعتراضات اخیر مردم اصفهان نشان می‌دهد که این موضوع برای مسئولین عالی مهم است و قطعاً به دنبال راه حلی هستند که بتوانند رودخانه زاینده رود را همانند گذشته سیراب کند و در حال پیگیری این موضوع تا رفع حل مشکل هستند.

مقتدایی تصریح کرد: همچنین کشاورزان در استان اصفهان به خوبی با شناخت عمیق از شرایط در عین پیگیری مطالبات خود دقت کردند تا تجمع مطالبه‌گرانه آن ها به دور از هر گونه بهره برداری‌های سیاسی یا راهزنی های امنیتی قرار نگیرد از این رو در تجمعی که مردم اصفهان در پل خواجو داشتند صدای به حق خودشان را به گوش مسئولان استانی و کشوری رساندند و پس از آن بعد از برگزاری چند جلسه تفاهماتی انجام شد و سپس تصمیم گرفتند که محل تجمع را ترک کنند.

وی افزود: اما از این مقطع به بعد عده‌ای از کسانی که هویت آنان تاکنون معلوم نیست و البته بخشی از آنها هم مشخص شده که جزو کشاورزان نیستند این تجمعات برگزار و فراخوان های بعدی را اعلام کردند که از این لحظه به بعد مجموعه‌های پیگیر در سطح استان و کشور پیگیری کردند تا امنیت اصفهان به مخاطره نیفتد و صنف کشاورزان نیز اعلام کرده که هیچ گونه فراخوانی برای تجمع نداده است. بنابراین مجموعه اقداماتی که پس از این موضع صریح صنف کشاورزان انجام شده است مبنای قانونی یا رسمی و یا تجمعات اجتماعی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: قطعاً باید مراقبت شود که مطالبه‌گری و موضوعات اجتماعی رنگ و بوی سوءاستفاده های سیاسی پیدا نکند، بنابراین دشمنانی که به موج سواری از موضوعات داخلی ایران دل بستن آب در هاون می کوبند.

دشمنان در آستانه مذاکرات قصد القای بی‌ثباتی ایران را دارند

 

رحمت الله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز در مجلس هم در رابطه با اتفاقات اخیر استان اصفهان، اظهار داشت: قطعاً صف اغتشاشگران با مردم جداست زیرا مردم هیچگاه به دنبال آشوب و اغتشاش نبودند و نخواهند بود از این رو اغتشاش، حرکت عناصری است که با نظام ضدیت دارند که این یا از روی جهالت اتفاق می‌افتد یا مغرضانه.

وی ادامه داد: مردم خواسته یا مشکلاتی نسبت به بحث آب دارند که به صورت مسالمت آمیز این اعتراض خود را به گوش مسئولین استان و کشوری رسانده اند. بنابراین در چنین فضای آرامی مطالبات به حق مردم با حرکات مشکوک به انحراف کشیده می‌شود و همیشه بعد از انقلاب یک عده در هر ماجرایی برروی مطالبات به حق مردم موج سواری می کنند.

نماینده مردم نطنز در مجلس با بیان اینکه مردم اصفهان یک مردم انقلابی و با غیرت هستند، گفت: اتفاقاتی که روز جمعه در اصفهان رخ داد کار مردم انقلابی اصفهان نبود بلکه کار افراد اراذل و اوباش و ناراضی وابسته به دشمن بود که این افراد همیشه به دنبال این هستند که با حرکات ایذایی ذهن مردم و مطالبات آنها را منحرف کنند.

فیروزی تصریح کرد: دولت به دنبال آن است که تدبیری بیاندیشد تا مشکلات آب را برای همه استان ها فراهم کند به ویژه استان اصفهان که مردم نیز اعتراضات به حقی نسبت به این موضوع دارند فلذا نمی توان گفت که مشکل آب مخصوص استان اصفهان است بلکه تمام کشور با این موضوع دست و پنجه نرم می کند از این رو دولت باید تصمیم گیری‌هایی نسبت به حل این موضوع داشته باشد تا خواسته‌های مردم عملیاتی شود.

وی افزود: دشمنان کشور و انقلاب هیچ موقع دست از خباثت خود نسبت به مردم ایران برنمی دارند. از این رو افرادی که دست به خرابکاری و آتش زدن بیت المال می‌زنند قطعاً خواسته یا ناخواسته سرسپرده مخالفان این نظام هستند.  امروز نیز سردمداران استکبار جهانی نشان داده اند که همیشه با مردم ایران و نظام آنها یک کینه و دشمنی دارد، فلذا با هر طریق ممکن مزدوران خود در داخل را مهیا می کند که این حرکات را با استفاده از اعتراضات به حق مردم پیش ببرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات آتی هسته ای، بیان کرد: دشمنان با توجه به نزدیک بودن مذاکرات شاید اهدافشان بر این باشد که بخواهند این طور القا کنند که ایران از ثبات برخوردار نیست، اما باید گفت که این حرکات هیچ تأثیری بر روی اقتدار ایران و ملت ایران نخواهد داشت.

نوباوه‌وطن:  آمریکایی‌ها با ایجاد آشوب دنبال برگ برنده برای مذاکرات هستند

 

 

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس هم با اشاره به ناآرامی صورت گرفته در اصفهان گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد آشوب در ایران از جمله در اصفهان به دنبال کسب یک برگ برنده برای خود در مذاکرات پیش رو با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هیچ وقت به دنبال توافق با ایران نیستند بلکه می‌خواهند یک توافق موقت و آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران، جمهوری اسلامی ایران را از ادامه مسیر غنی‌سازی 60 درصد بازدارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غنی‌سازی 60 درصد یک برگ برنده برای ایران در مذاکرات است و دست آمریکا را در این زمینه خالی گذاشته است و آنها مترصد فرصتی برای ایجاد ناامنی و آشوب در ایران هستند تا ایران را یک کشور آشوب‌زده و درگیر مشکلات داخلی معرفی کنند و مذاکره‌کنندگانمان را تحت فشار قرار دهند.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی ایران در همان ابتدا با برخورد جدی با این افراد عوامل آنها را نیز دستگیر کردند و باید این افراد هرچه سریع‌تر به مردم معرفی شوند.

وی در پایان گفت: مطمئنا حساب کشاورزان اصفهانی از آشوبگران جداست و آنها مطالبات خود را به صورت مسالمت‌آمیز همواره مطرح کرده و می‌کنند که نمونه آن را هفته قبل مشاهده کردیم.

برنامه دشمن برای ایجاد ناآرامی در روزهای نزدیک به مذاکرات

 

 

متین منتظمی دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم گفت: عده ای درصددند تا از تجمعات مسالمت آمیز مردم در اصفهان و چهارمحال بختیاری سوءاستفاده کنند و این مطالبه مهم مردم را به یک مسئله امنیتی تبدیل کنند.

وی افزود: تبدیل یک مطالبه زیست محیطی که به نحو درست در چند روز گذشته در اصفهان انجام شد نشان داد که ظرفیت مردم و کشور در این شرایط بسیار بالاست این در حالی است که دشمنان این خاک هنوز دست از خباثت های خود برنداشته اند و درصددند تا این مطالبه خوب و منطقی و آرام مردم تبدیل به یک بحران امنیتی کنند.

منتظمی یادآور شد: ایجاد تنش و شرایط بحران امنیتی توسط رسانه های معاند و خارجی قطعاً اهداف خاصی دارد تا ضمن به انحراف کشیدن اینگونه اعتراضات مسالمت آمیز، شرایط کشور را در روزهایی که وضعیت مذاکرات جدی تر شده آشفته کند. 

وی ادامه داد: اندیشه ای که در اتاق فکر های دشمنان و رسانه ای معاند وجود دارد این است که هرگونه رخداد مدنی، محیط زیستی و ... را در ایران به انحراف کشانده و با امنیتی ساختن آن انگشت اتهامات بین المللی را به سمت ایران دراز کنند.

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: خط مردم از آشوب گران جداست و این موضوع به عینه در روزهای اخیر کاملاً هویدا شده است. مردم اعتراضات خود در فضایی آرام و منطقی و به دور از آشوب دنبال کرده اند و ساختار سیاسی و رسانه ای کشور نیز از آن استقبال کرد این در حالی است که معاندین درصددند تا دوباره ناآرامی و جو امنیتی ایجاد کنند تا دستگاه دیپلماسی ایران و مسیر رو به جلوی آن را تنگ‌تر کنند و این کشور در مظان اتهام قرار دهند.

همزمانی ناآرامی‌ها با کنفرانس « COP26» قابل توجه است

 

امیرحسین مظلومی دبیر اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: در ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم و روزهای نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ۸ آذر شاهد اتفاقاتی در برخی مناطق کشور هستیم، اتفاقاتی که آمریکا و دشمنان در آن نقش ویژه‌ای دارند.

این فعال دانشجویی با اشاره به فتنه‌انگیزی رسانه‌های معاند، تصریح کرد: باید مراقب وهم رسانه‌ای که بر روی افکار عمومی ناراضی به صورت هدفمند موج‌سواری می‌کنند، بود. رسانه‌هایی که مردم فهیم اصفهان، لرستان و خوزستان و سایر استان‌های هم جوار را با فتنه ساختگی و با چاشنی قومیت‌ها، فتنه‌انگیزانه به جان هم می اندازد.

مظلومی تاکید کرد: باید توجه داشت، مشکل مدیریت آب اصفهان واقعی است ولی زمانبندی چنین تجمعی با نشست کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی ‌(COP26) جالب توجه است که مهمترین هدف آن که هفته پیش با حضور بیل گیتس، خانواده سلطنتی انگلستان، جف بیزوس مدیرعامل آمازون و سایر سران جبهه باطلِ نظم نوین جهانی برگزار شد؛ تغییر تمرکز جهان از کرونا به تغییرات اقلیمی بود! 

وی گفت: باتوجه به اینکه زاینده‌رود، رودخانه‌ای کم آب و کم عمق است که مردم اصفهان در ایام خشکسالی‌، مکررا با بستر خشک آن مواجه می‌شده‌اند، باید قبول کرد که تجمع زاینده رود، اتفاقی طبیعی و قابل انتظاری بود و امروز در قالب یک بحران ملی خودش را نشان می‌دهد.

دبیر اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر این حق مسلم مردم با مدیریت صحیح آب برای حل بحران و توجه به موضوع "آمایش جمعیت" مواجه نشود باتوجه به نقش همچنان ضعیف رسانه‌ای‌ ما در جهاد تبیین باید بار و بارهای دیگر شاهد ادامه مشکل‌های ناشی از این مسئله به همراه سوءاستفاده معاندین داخلی و فرصت‌طلبان خارجی در بزنگاه‌های مهم و ایجاد بحران‌های حذف‌کننده صورت مسئله در کشور باشیم که در پس این مسائل هر تجمع و اعتراض توسط مردمی با ذهنیت خدشه‌دار در دریافت و دفاع از حق‌شان را دچار تبدیل به یک تهدید بالقوه می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
ارسال نظرات