۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۶۴۳۶
نماینده ولی فقیه در نجف آباد در گفت‌‌وگو با رسا:

دشمن نمی‌خواهد کشاورزان به حق خود برسند

دشمن نمی‌خواهد کشاورزان به حق خود برسند
اصفهان ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اینکه صف کشاورزان از صف اغتشاشگران جدا است، گفت: دشمن نمی‌خواهد کشاورزان به حق خود برسند.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در طول تاریخ همواره فتنه‌ها وجود داشته است، گفت: ویژگی انسان مؤمن و شیعه این است که با هوشیاری و کیاست عمل می‌کند، قیمت ما مسلمانان به ویژه ما شیعیان این است که در اقدامات و حرف و سکوت و فریاد ما حجت وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مطالبه کشاورزان بحث حقی بود و کشاورزان به دنبال عدالتخواهی هستند و این حق کشاورزان است که از حق آبه خود برخوردار باشند و غالبا هم به مسائل لازم در خصوص احقاق حق خود توجه دارند و منطقی هستند و این برخورداری از آب شرب و کشاورزی یک حق برای همه است و فرقی بین مردم استان‌ها و شهرها هم وجود ندارد و مهم این است که عدالت اجرا بشود و حق آبه کشاورزان و صنایع و شرب مردم رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به مذاکرات مسؤولان با کشاورزان اصفهانی، تصریح کرد: مسؤولان صدای کشاورزان و مطالبه به حق آنها را شنیدند و در همین راستا جلساتی با کشاورزان برگزار شد و توافقاتی میان مسؤولان و کشاورزان صورت گرفت اما دشمنان که نمی‌خواهند مشکلات کشاورزان برطرف شود و آنها به حق و حقوق‌شان برسند به تکاپو افتادند برای حاشیه سازی و برهم زدن آرامش و شرایطی که برقرار بود.

حجت الاسلام حسانتی با اشاره به اینکه صف مردم و کشاورزان از صف اغتشاشگران جدا است، خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌خواهد کشاورزان و مردم به حق خود برسند تا بستری برای ایجاد اغتشاش و آشوب و هنجارشکنی فراهم باشد، به نظر می‌آید موضوع بسیار روشن است که چه عواملی در تلاش بودند تا آشوب و هنجارشکنی پدید آید چرا که پس از توافق میان کشاورزان و مسؤولان و اعلام اینکه تحصن به پایان رسیده و از مسیرهای قانونی مطالبات کشاورزان پیگیری خواهد شد، اتفاقات و حواشی نظیر آتش زدن چادر کشاورزان آغاز شد.

وی ادامه داد: رسما شاهد هستیم دشمنان از بیرون مرزها در حال تحریک افراد به ایجاد اغتشاش و آشوب هستند و تلاش می‌کنند تا آرامش جامعه را برهم بزنند. هرکسی که مسلمان و شیعه است و یا حتی صرفا یک وطن پرست است و به ملیت و ایرانی بودن خود می‌بالد باید مراقب باشد امنیت و نظم کشور و جامعه برهم زده نشود و ظلمی به مردم و کشاورزان صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان اینکه اغتشاش و آشوب راه حل مشکل آب و عدالتخواهی و مطالبه‌گری در حوزه آب نیست، اظهار کرد: در شرایط مختلف شاهد بوده‌ایم که اغتشاشات و آشوب‌ها جز آسیب دیدن اموال عمومی و اموال مردم و آسیب دیدن افراد بی گناه حاصلی نداشته است و قطعا چنین فضایی در راستای رسیدگی به مطالبات کشاورزان و مردم برای حق آبه کشاورزی و آب شرب نیست.

حجت الاسلام حسناتی تصریح کرد: کشاورزان بارها بر مرز بندی میان خود و اغتشاشگران و مخالفان نظام مقدس اسلامی تأکید کرده‌اند، در ماجرای اخیر هم کشاورزان اعلام کردند دیگر به تجمع خود پایان داده اند و کسانی که به نام کشاورز مشغول اغتشاش و آشوب هستند نسبتی با آنها و مردمی که مطالبه آب شرب خود را مطرح می‌کردند ندارند.

وی اغتشاش و آشوب و برهم زدن نظم جامعه را حرام شرعی، ملی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: هرکسی که خود را ملزم به رعایت دستورات دینی می‌داند یا هرکسی که نظام را قبول ندارد اما به کشور خود علاقه مند است باید بداند این فتنه‌ها و اغتشاشات با هدف برهم زدن آرامش جامعه و ایجاد انحراف در مطالبات مردم است و لازم است همه با هشیاری و بیداری از این رخدادها دوری کنیم./1304/ت300/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
از چهره و لهجه این اراذل مشخصه که نه اصفهانی هستند و نه کشاورز و نه دغدغه آب دارند ، آب بهانه ای بود که مثل ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ اغتشاشی به پا کنند و شبکه های سعودی و عبری پوششون بدن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
باید با اغتشاشگر ها برخورد قاطع بشه نه رافت اسلامی ...
چون همین افراد باعث میشن هیچ وقت یک اعتراض مدنی مسالمت آمیز در کشور جایگاهی نداشته باشه و ضربه های مهلکی به کشور میزنن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
رسانه های سعودی و استعمارگر از احساسات پاک کشاورزان سو استفاده می کنند و بعد هم از دیگر افراد و حاشیه ها بهره می گیرند.
دشمنان آرامش کشور به اسم آب، تشنگی و کشاورز با هدف ایجاد دو دستگی و چند دستگی (قومیت گرایی و اختلاف بین استانها) بدنبال تعطیلی جامعه، تولید، کشاورزی و صنایع راهبردی کشور هستند. هرچند با وجود جوانان فهیم و مردم آگاه و به فضل الهی هیچگاه موفق نخواهند شد.

با این وجود، همه ما در همه جا و در هر موقعیتی وظیفه تبیین داریم.
حتی نوشتن یک نظر تفرقه آمیز پیروی از خط تفرقه دشمن است
1
0
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
یعنی مشکل اصلی آب رفت کنار همه دار درباره اغتشاشات حرف میزنن. آب چی میشه؟ راه حل
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
امنیت ایران و مردم ایران خط قرمز ، سلام خدا بر پاسداران نیروی انتظامی عزیز و صبور، ناموس پلیس ناموس همه مردم ایران است، درود بر شما که برای امنیت مردم جون و خون پاکتون در کف نهاده اید، و کور و نابود باد عدو شما، نابود باد بر این جاهلان روزگار که باید بدانند پاسداران نیروی انتظامی فرزندان عزیز ایران و مردم ایران هستند
0
0