۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۹۶۵۷۴
نماینده مجلس شورای اسلامی؛

قانون جوانی جمعیت، تسهیل کننده است نه اجبار

قانون جوانی جمعیت، تسهیل کننده است نه اجبار
محمد بیگی گفت: ما کسی را مجبور به بچه دار شدن نمی کنیم و طرح جوانی جمعیت یک قانون تسهیل کننده برای کسانی است که قصد بچه دار شدن دارند
 

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سلسله نشست های کنشگری جمعیت، با حضور دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون جوانی جمعیت مجلس، در حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد.

دکتر فاطمه محمد بیگی، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان قزوین به اهمیت سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: فرزند آوری و حمایت از قانون جوانی جمعیت باید به یک فرهنگ مبدل شود.

وی با بیان اینکه خانواده های ثروتمند از آوردن فرزند خودداری می کنند، افزود: عدم مسئولیت پذیری، راحت طلبی و عدم توجه به دستورات دینی و ... از عوامل تک فرزندی است؛ امروز شما مبلغین باید از قانون جوانی جمعیت اطلاع پیداکرده و بند بند آن را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنید.

نمایند مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم مسئولیت پذیری، راحت طلبی و عدم توجه به دستورات دینی و ... از عوامل تک فرزندی است.

قانون جوانی جمعیت، تسهیل کننده است نه اجبار

وی با پرداخت به موضوع سقط جنین بیان کرد: در نوشتن این قانون از نظرات مراجع عظام تقلید استفاده شده و ساعت ها بحث و مشورت شده است و بیان احکام مرتبط با سقط جنین و أگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه پیشگیری از این جنایت وظیفه مبلغان است.

محمدبیگی به آمار بالای سقط در کشور تصریح کرد و گفت: ۹۵درصد سقط ها غیر قانونی است و مبلغین می توانند با فرهنگ سازی این آمار را به حداقل کاهش دهند.

وی ادامه داد: ما کسی را مجبور به بچه دار شدن نمی کنیم و طرح جوانی جمعیت یک قانون تسهیل کننده برای کسانی است که قصد بچه دار شدن دارند.

ارسال نظرات