۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۹۶۶۸۳
امام جمعه کنگاور عنوان کرد؛

بصیرت دینی مردم کرمانشاه عامل زندگی برادرانه اقوام مختلف در استان

بصیرت دینی مردم کرمانشاه عامل زندگی برادرانه اقوام مختلف در استان
کرمانشاه ـ حجت الاسلام لروند گفت: با وجود تنوع فرهنگی و مذهبی در کرمانشاه، بصیرت و بینش دینی مردم این استان باعث شده که تاکنون هیچ گونه تقابل و نزاع در این خطه دیده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند امروز در نشست با حوزویان و طلاب و گروه های جهادی شهرستان کنگاور اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای که ما باید نسبت به آن حساسیت ویژه ای داشته باشیم، مساله برادری و اخوت در جامعه است.

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: زمانی که اخوت در بین برادران دینی حاکم شود، جامعه اصلاح می شود، امنیت جامعه ارتقا پیدا می کند و از همه مهمتر این همه آمار نگران کننده طلاق و جدایی زوجین جوان که معلول بی تفاوتی هاست کاهش محسوسی خواهد یافت.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه مسلمانی شروط خاص خود را دارد، عنوان کرد: کسی که خود را مسلمان می داند باید اصول مسلمانی را هم ادا کند. زمانی که برادر دینی ما نیازمند کمک است، نباید او را با بهانه های واهی تنها بگذاریم تا جایی که امام حعفر صادق علیه السلام در این باره می فرمایند: «اَيُّما مُؤمِنٍ نَفَّسَ عَن مُؤمِنٍ كُربَةً ، نَفَّسَ اللَّهُ عَنهُ سَبعينَ كُربَةً مِن كُرَبِ الدُّنيا و كُرَبِ يَومِ القيامَةِ» یعنی هر مومني كه گرفتاري مومني را بر طرف كند ، خداوند 70 گرفتاري دنيا و آخرت را از وي دور مي‏سازد.

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: این حدیث از امام صادق علیه السلام سندی مستند و محکم بر نگاه دیگرخواه اسلام است و از سوی دیگر این حدیث مبارک این مهم را به ذهن ما متبادر می سازد که بی تفاوت بودن نسبت به دیگران خود گناهی بزرگ است.

امام جمعه شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سبقت گرفتن در امور نیک و خیر یکی دیگر از صفات مومنین است، اظهار کرد: قرآن کریم درباره امور خیر می فرماید که نه تنها انسان باید در کار خیر همیشه حاضر باشد، بلکه باید در این امر از دیگر مسلمین پیشی بگیرد.

حجت الاسلام لروند در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: کرمانشاه استانی با تنوع مذهبی، فرهنگی و قومیتی بسیار بالایی است تا حدی که نمونه این امر را در هیچ کجای ایران نمی بینیم.

امام جمعه شهرستان کنگاور ادامه داد: با وجود این همه تنوع فرهنگی و مذهبی، بصیرت و بینش دینی و اعتقادی مردم استان کرمانشاه باعث شده است که تاکنون هیچ گونه تقابل و نزاع بین مردم این خطه دیده نشود و این برای همه ما نعمت و البته مایه مباهات و فخر است.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فضای دینی جامعه دستخوش هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان شود، تاکید کرد: متاسفانه در این سال ها به عینه شاهد تغییر برخی از ارزشها و بالعکس تبدیل برخی از ناهنجاری ها به هنجارهای اجتماعی و فرهنگی هستیم که این برای همه ما زنگ خطر است، نباید در برابر این وضعیت که متاسفانه روز به روز وخیم تر می شود موضع منفعی اتخاذ کنیم، دین و فرهنگمان در خطر است.

حجت الاسلام لروند افزود: باید به دنبال علت های اصلی وضعیت کنونی فرهنگ جامعه باشیم، باید بدانیم که چه چیزی و چه امری باعث شده است که برخی از خانواده ها به سمت استفاده از ماهواره و... بروند؟!. باید نگاهمان به مقوله فرهنگ و دین بسیار دقیق، دلسوزانه و البته کاربردی باشد، مشکلات فرهنگی و اعتقادی با برگزار کردن همایش و جلسه هرگز برطرف نمی شود، این کار نیازمند کار جهادی است.

امام جمعه شهرستان کنگاور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مساله دیگری که قابل بیان است، توجه به جوانان و فارغ التحصیلانی است که این روزها به دنبال اشتغال هستند، باید دولت اجازه ندهد که نخبگان و فرهیختگان جامعه دغدغه اشتغال داشته باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات