۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۶۷۰۵
معاون پارلمانی رییس‌جمهور:

در لایحه بودجه به مسأله فرهنگ توجه جدی شده است

در لایحه بودجه به مسأله فرهنگ توجه جدی شده است
حسینی با بیان اینکه در لایحه بودجه به مسأله فرهنگ توجه جدی شده، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۹۲ ابلاغ شده ولی متاسفانه در هشت سال گذشته به آن توجهی نشده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور در شورای فرهنگ عمومی خراسان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۹۲ نهایی و بعد ابلاغ شده ولی متاسفانه در هشت سال گذشته با جدیت به آن توجهی نشده است و هم اکنون باید با یک اهتمام ویژه کارهایی که انجام نشده و کم‌کاری‌هایی که شده جبران شود.

وی ادامه داد: ان شاءالله با رویکرد انقلابی و جهادی‌ای که در مسئولان وجود دارد به مسایل فرهنگی توجه ویژه شود. زمینه‌های بسیار خوب و ظرفیت‌های خوبی در خراسان و کشور در این زمینه وجود دارد.

حسینی افزود: درست است که مشکلات معیشتی و سختی های اقتصادی مردم را با مشکل مواجه کرده و حتماً هم اولویت دولت و استانداران این است که این موضوع حل شود ولی نباید فرهنگ را فراموش کنیم. خیلی از مسائل اقتصادی هم اگر با نگاه فرهنگی پیگیری شود حل خواهد شد و مقام معظم رهبری هم در کنار بحث اقتصاد بر اهمیت فرهنگ و علم تاکید کردند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگی باید به صورت جدی و منظم برگزار شود، گفت: مشهد به برکت شمس الشموس قطب فرهنگی کشور است و انوار  این آفتاب معنوی باید در سپهر کشور منتشر شود.

وی ابراز کرد: خاطر این استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین منظور نیاز است که در استان با جدیت بیشتری به مسائل فرهنگی توجه شود.

حسینی با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای گفت: اگر ما در این زمینه فعال نباشیم همه زحمت ما هدر می رود و این همه شبهه افکنی ها و دروغ پردازی ها و شبهاتی که مطرح می‌شود مشکل ایجاد می کند. دولت حدود سه ماه است کارش را شروع کرده و ببینید چگونه انتظارات را در جامعه بالا می‌برند و به چه مشکلاتی دامن می زنند. به طور مثال در بحث آب می بینید به چه مسائلی دامن می زنند.

وی بیان کرد: درباره نقشه مهندسی فرهنگی کشور و برخی اسناد بالادستی مانند بحث تحول بنیادین در آموزش و پروش و اسلامی شدن دانشگاه ها این شاید کارهایی صورت گرفته اما آنگونه که رهبر انقلاب مطالبه داشتند کار انجام نشده و امروز رئیس جمهور خودشان مصمم هستند تا کارها با سرعت و قدرت پیگیری می شود. رئیس جمهور وقت می گذارند و مسئولان همه پیگیر هستند انشالله مسئولان استانی هم همین گونه باشند تا مشکلات سریع تر حل شود.

حسینی اظهار داشت: در بحث بودجه به مسئله فرهنگ توجه جدی شده و یک انسجام و هماهنگی بیشتری وجود دارد و  نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی همه در تلاش هستند و وقتی همه دست به دست هم بدهند یک هم افزایی صورت می گیرد بسیاری مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظرات