۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۶۷۳۲

تهران توافق موقت را نخواهد پذیرفت

تهران توافق موقت را نخواهد پذیرفت
یک مقام ایرانی در حاشیه نشست وین تاکید کرد که تهران توافق موقت را نخواهد پذیرفت و اولویت اصلی در مذاکرات رفع تحریم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، یک مقام مسئول ایرانی که نامش فاش نشده است در گفتگو با شبکه الجزیره در حاشیه دور هفتم نشست وین اعلام کرد: ایران توافق موقت را نخواهد پذیرفت، زیرا به مصلحت کشورمان نیست و برنامه‌ هسته‌ ای ایران را محدود می‌کند.

او در ادامه مصاحبه خود گفت: پیشرفت در مذاکرات وین به ارائه تضمین‌های واقعی در مورد تحریم‌ها بستگی دارد. در صورت شکست مذاکرات، تهران گزینه‌های دیگری دارد و طرف‌های دیگر هم این را می‌دانند.

این مقام ایرانی تاکید کرد: در مذاکرات وین هیچ پرونده سیاسی و امنیتی مطرح نیست و اولویت اصلی رفع تحریم هاست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز پیشتر گفته بود که ایران هیچ تعهد هسته‌ای جدیدی را خارج از مفاد توافق هسته‌ ای ۲۰۱۵ نخواهد پذیرفت و تمرکزش در وین بر رفع تحریم‌ها خواهد بود.

در همین راستا علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران و معاون وزیر خارجه پس از پایان اولین جلسه روز گذشته (دوشنبه)، خوش‌بینی خود را ابراز و اعلام کرد که لغو همه تحریم‌ ها اولویت است و در صورت ادامه «سیاست فشار حداکثری آمریکا» احیای توافق دشوار خواهد بود.

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات نیز با ابراز خوش‌بینی نسبت به آنچه در نشست دیروز شاهد بود، توضیح داد که از امروز کمیته ویژه‌ای برای موضوع تحریم‌ها آغاز به کار می‌کند.

ارسال نظرات