۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۹۶۷۷۲

مراسم معارفه رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد

مراسم معارفه رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد
مراسم تکریم و معارفه رییس سابق و جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در دفتر مرکزی پژوهش های قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تکریم و معارفه رییس سابق و جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز با حضور شوشتری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس در دفتر مرکزی پژوهش های قم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

شوشتری در این مراسم با بیان اینکه به نمایندگی از قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور دارم، گفت: مرکز پژوهش های اسلامی یک ابتکار مبارک برای پیوند قانون و فقه است.

وی ادامه داد: قم معدن علم و مرکز نگاه دینی به کشورداری است و ضرورت دارد در حکمرانی با توجه به این مسأله که جمهوری اسلامی هستیم، نگاهمان به افق های بالاتری در حوزه قانون گذاری قرار بگیرد.

در ادامه نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اهمیت و ضرورت مرکز پژوهش های مجلس جای هیچ توضیحی نیست و جای تشکر و شکرگزاری است که مجلس چنین مرکزی را در قم راه اندازی کرده است.

وی اذعان کرد: ریاست مجلس عزم جدی برای اثبات کارآمدی دین برای اداره جامعه دارد و با تمام قوت براین نکته و رویکرد پافشاری و از همان روزهای اول دنبال و پیگیر بود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا رییس سابق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم و عطاء الله رفیعی آتانی رییس جدید نکاتی را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس خاطرنشان کرد: کار در این نظام تکلیف است و فعالیت برای این نظام بواسطه خون شهدا از تقدس برخوردار است.

وی با اشاره به حفظ استقلال دفتر پژوهش های قم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن حفظ استقلال مرکز پژوهش ها با حضور دکتر آتانی وحدتی بین هر دو مرکز در قم به وجود خواهد آمد و این اتفاق میمون و مبارکی است.

رییس سابق مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در دوره تصدی اینجانب تلاش شد ارتباط با نمایندگان مجلس بیشتر و موثر تر واقع شود و نگاه دوستان در مجلس نیز به این دفتر مثبت است. نمود کارهای ما در کمیسیون فرهنگی بیشتر از کمیسون های دیگر بوده است.

رفیعی آتانی ریاست جدید مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی دفتر قم گفت: تمام تلاشمان را باید برای بکارگیری ظرفیت حوزه علمیه در راه تقنین و قانون گذاری و اصلاح طرح و لوایح استفاده کرد. از سال ها قبل پیشنهاد احداث چنین مرکزی را به دکتر قالیباف داده و معتقد بودم باید برای اداره کشور بایستی از ظرفیت علمی حوزه علمیه بهرمند شد.

وی افزود: حوزه محصول انقلاب اسلامی است و برای گسترش اهداف انقلاب اسلامی زمینه را فراهم کرده است. فقه محدود نیست و باید در سیاست گذاری های کشور دخیل باشد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: هیچ کاری متوقف نخواهد شد و با همان جدیت گذشته دنبال و پیگیری می شود و نیازمند مشورت عزیزان برای بکارگیری ظرفیت حوزه علمیه می باشیم.

در پایان از زحمات حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا تشکر و مراسم تودیع و معارفه رییس جدید این مجموعه انجام شد.

ارسال نظرات