۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۹۶۸۳۵
آیت الله نوری همدانی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

وکیل ملت باید پشتیبان مردم باشد/ حل مشکلات معیشتی در اولویت قرار گیرد

وکیل ملت باید پشتیبان مردم باشد/ حل مشکلات معیشتی در اولویت قرار گیرد
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: گرانی و ضیق معیشت برای مردم سنگین است، در حالی که مردم باید در سایه اقدامات شما در رفاه حداقلی باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس و تبریک روز مجلس گفت: ادیان الهی و پیامبران خدا به مردم توجه داشتند اما طاغوت هایی بر مردم مسلط می شدند و اجازه نمی دادند نصایح و رهنمودهای معصومین چراغ راه هدایت مردم باشد. مردم در زندگی خود و دیگران نقش مهمی دارند و اسلام نیز دین اجتماعی است و لذا عنایت ویژه ای به مردم دارد.

وی با این بیان که هر کسی باید به مردم خدمت کند چرا که این راه ادامه راه انبیاء الهی است، اظهار داشت: شما را به مطالعه صحیفه نور توصیه می کنم. اسلام دوبار به این مملکت آمده است یک بار در عصر ابتدایی اسلام و دومین بار بوسیله امام راحل کشور اسلامی شده است و هر دو بار زحمت ها بردوش مردم این سرزمین بوده اما متاسفانه برخی از زحمات مردم سوء استفاده می کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه ابراز کرد: مالیات باید در حد توان و تمکن مردم دریافت شود و این مالیات ها در راه وحدت جهان اسلام و آسایش مردم استفاده شود، شما می بینید که دشمن مسلمانان را به جان هم انداخته و خود را کدخدای دنیا می دانند و از این اختلاف مسلمین سوء استفاده می کنند، نامه امام علی (ع) به مالک می فرماید «باید در مقابل مستکبران ایستاد».

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به برجام عنوان کرد: برجام را برای ما بزرگ کردند و تحریم هایی را برای کشور و ملت ایران به وجود آوردند، باید تمام قدرتمان را بسیج کنیم و در مقابل دشمنان نظام بایستیم، آن ها را بشناسیم و با نقشه های دشمنان آشنا باشیم.

وی ادامه داد: امام به مالک اشتر می فرماید مهم ترین نور چشم شما باید عدالت باشد، ای مالک بدان ستون دین و سپر در مقابل دشمن همین مردم هستند، نامه خطاب به مسئولین ما هم می باشد چرا که همین ملت در جنگ 8 ساله در مقابل دشمن ایستادند، لذا باید به معیشت و رفاه مردم اهتمام داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید توجه به مردم بیش از این باشد، نمایندگان و دولت باید در کنار مردم و در بین مردم زندگی کنند، اگر با مردم با تواضع صحبت کنید قطعاً عذر شما را می پذیرند. 

این مرجع تقلید با اشاره به نامه امام علی به قیس، تصریح کرد: عمل شما برای امرار معاش نیست بلکه این منصب ها امانتی در دست شما است، شما وکیل مردم شده اید تا پشتیبان ملت باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به گرانی و تورم در جامعه اذعان کرد: گرانی و ضیق معیشت برای مردم سنگین است، در حالی که مردم باید در سایه شما در رفاه حداقلی باشند، در برابر مردم متواضع باشید، تنها وضع قانون مهم نیست باید راه افتاد تا قانون اجرایی شود، بارها گفته ایم دیرکرد حرام است، اگر تصویب کرده اید باید آن را عملی کنید.

ارسال نظرات