۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۹۷۰۳۶
به همت کنگره علمی امناءالرسل؛

نرم افزار آثار آیت الله موسوی الخرسان تولید شد

نرم افزار آثار آیت الله موسوی الخرسان تولید شد
به همت کنگره علمی امناءالرسل و با مشارکت مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور نرم افزار مجموعه آثار آیت الله موسوی الخرسان آماده انتشار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نرم افزار مجموعه آثار آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان با مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و کنگره علمی امناءالرسل جهت استفاده نخبگانی و علمی کشور تولید و آماده شد.

مجموعه آثار این عالم بزرگوار تحت یک موسوعه در ۵۰ جلد در نظر گرفته شده که در حال آماده سازی برای چاپ است.

نرم افزار مجموعه آثار آیت الله موسوی الخرسان علاوه بر متن قرآن کریم و ترجمه آن، ۱۵ عنوان از کتب این عالم در موضوعاتی نظیر کتاب شناسی، شخصیت شناسی در علوم اسلامی، امامت و پیامبران و... در ۶۰ جلد جمع فراهم شده است.

آثار این عالم ربانی در احادیث و تاریخ اسلام از جمله موسوعه عبدالله ابن عباس در ۲۱ جلد نگاشته شده و همچنین موسوعه ابن ادریس حل به کوشش آیت الله موسوی نیز در ۱۴ جلد بوده است؛ «علی امام البرره»، «مقدمات کتب تراثیه»، «هدیه العارفین» و «اسماء المؤلفین و آثارالمصنفین» از دیگر عناوینی است که در این نرم افزار در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم افزار مجموعه آثار آیت الله موسوی الخرسان دارای جدیدترین امکانات نرم افزار‌های نور بوده و قابلیت جستجوی پیشرفته و پالایش نتایج جستجو را نیز دارا است؛ همچنین کابران می‌توانند با محدود کردن جستجو بر اساس آیات، روایات و اشعار، از قابلیت انعطاف در برابر پیشوند و پسوند کلمات استفاده کنند.

کنگره علمی امناء الرسل با همکاری نهاد‌های مختلف جهت بزرگداشت مقام علمی آیت الله موسوی خرسان تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات