۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۰۵۴

85 درصد مردم دوز اول را دریافت کرده اند

85 درصد مردم دوز اول را دریافت کرده اند
رئیس اداره بیماری‌ های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: تا امروز بیش از ۸۵ درصد جامعه هدف دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، زهرایی، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم تزریق واکسن در بین تمام افراد در کشور گفت: برنامه وزارت بهداشت انجام واکسیناسیون تمام مردم کشور است و تنها تلقیح واکسن به ۸۵ درصد جامعه هدف نیست. در حال حاضر دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای افراد زیر ۱۸ سال تاییدیه تزریق را گرفته اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار بیش از ۸۵ درصد از جامعه هدف نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و برنامه ریزی برای پوشش بالاتر واکسیناسیون تزریق دوز اول واکسن کرونا را داریم. برای تلقیح دوز دوم واکسن نیز افراد باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه ما نیازمند مشارکت بیشتر مردم در زمینه تکمیل واکسیناسیون خود هستیم، بیان کرد: در یک برهه ای از زمان ما دچار محدودیت واردات و تامین واکسن بوده ایم که در حال حاضر این مسئله برطرف شده است و سامانه های نوبت دهی برای انجام واکسیناسیون به خوبی عمل می کنند و مردم راحت ‌و بدون معطلی می توانند واکسن خود را در مرکز مربوطه دریافت کنند.

زهرایی تاکید کرد: بیماری کرونا به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و ایمنی کامل بعد از یک ماه و نیم از تزریق نوبت اول واکسن کرونا در بدن افراد ایجاد خواهد شد بنابراین ضرورت دارد که افراد قبل از شروع احتمالی موج ششم اقدام به تزریق واکسن کنند‌.

وی افزود: در حال حاضر دوز بوستر یاد آور برای کادر بهداشت و درمان در بخش های دولتی و خصوصی، مددجویان و شاغلان در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی برای ایجاد حداکثر ایمنی تزریق می شود.

رئیس اداره بیماری‌ های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به تولید واکسن آنفلوآنزای ایرانی گفت: واکسن آنفلوآنزای ایرانی توسط یک شرکت دانش بنیان تولید و مراحل کار آزمایی بالینی را پشت سر گذاشته است.

ارسال نظرات