۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۶۹۷۰۶۱
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد قم خبر داد؛

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قم

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قم
قم - حجت الاسلام روحانی از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های مساجد و بارگذاری آثار در سایت بچه های مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: «مدهامّتان» به معنای دو باغ خرم و سبزاست و نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که توسط ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: این دوره از مسابقات با استفاده از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی طرح ریزی شده و از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات می‌توان به اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم از رویکردهای مهم این طرح قرآنی است، اضافه کرد: شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت این استعدادها از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: این رویداد قرآنی ویژه اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و در رده های سنی ۷ تا۱۶ سال و۱۶ تا ۳۰ سال و در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود:مسابقات در رشته اذان ویژه برادران و در گروه سنی هفت تا ۳۰ سال، رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران و در گروه سنی زیر هفت سال و هفت تا ۱۶ سال، استعدادیابی در گروه سنی زیر هفت سال و هفت تا ۱۶ سال ویژه برادران و در رشته های قرائت تحقیق، حفظ کل و قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد:بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعداد یابی است که قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند و گزارش برنامه را در رواق نوردر سامانه بچه های مسجد ارسال می کنند.

حجت الاسلام روحانی گفت:در مرحله استانی مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ویژه برادران در گروه سنی هفت تا ۱۶ سال، در رشته مفاهیم ویژه برادران و خواهران در گروه سنی هفت تا ۳۰ سال و مکبری ویژه برادران گروه سنی زیر هفت سال و هفت تا ۱۶ سال و رشته حفظ جزء ۳۰ویژه برادران و خواهران در گروه سنی هفت تا ۱۶ سال برگزار می شود.

وی مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار در سایت بچه های مسجد را از ۷ آبان تا ۳۰ آذر ماه اعلام کرد و گفت:نفرات برتر مرحله استانی ۹ دی ماه معرفی و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامتان دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم ) را کسب کرده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین المللی کسب کرده اند در این مسابقات نمی توانند شرکت نمایند.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و با وجود بیماری کرونا برخی از رشته ها به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود که امیدواریم امسال شاهد استقبال خوب اعضای کانونهای مساجد در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان باشیم.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با سامانه بچه های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/ مراجعه کنند و یا با شماره 02537714410 داخلی 20 و 31 تماس بگیرند.

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قم

ارسال نظرات