۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۹۷۲۰۲
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

طلاب برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید مردمی باشند

طلاب برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید مردمی باشند
حجت الاسلام محدر با بیان اینکه طلاب برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید مردمی باشند، گفت: پاسخ به شبهات نیازمند کار علمی قوی است

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تقی محدر در همایش "دیدار یار دیرین" (دانش آموختگان استان قم) که امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن همایش های آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: حفظ اصل دین را خداوند تضمین کرده است و رسالت حوزه های علمیه ترویج و گسترش دین است.

وی با اشاره به این سخن امام صادق(ع) که فرمودند «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِسُ؛ شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد»، افزود: امروز برای موفقیت در ترویج دین الهی باید عالم به زمان بود و دنبال راه حل دقیق برای پاسخگویی به مسائل گشت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: عالم به زمان بودن یعنی این که بدانیم دشمن چه برنامه‌ای را طراحی کرده و نسبت به آن راه حل داشته باشیم و به گونه ای نباشد که در زمین دیگری بازی کنیم؛ به عنوان مثال امروز دشمن به دنبال بی عفت کردن جامعه به ویژه زنان ماست، ولی ما روی پوشش و حجاب بحث می کنیم و این در حالی است که اگر عفت افراد حفظ شود، پوشش نیز تصحیح خواهد شد.

وی، رسالت امروز طلاب و حوزه های علمیه را بسیار سنگین برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از رسالت ها شناسایی راه‌حل مناسب برای پاسخگویی به مسائل و شبهات است و این امر نیازمند به روز شدن افراد در مسائل علمی و فرهنگی است.

حجت الاسلام محدر با اشاره به این سخن آیت الله مصباح یزدی(ره) که «ما در هیچ عصری به اندازه امروز با سؤالات و شبهات مواجه نبوده ایم»، گفت: نیاز است نسبت به مسائل و شبهات، کار علمی قوی صورت پذیرد و اتاق‌های فکر داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: همه باید نسبت به مسائل فرهنگی و دینی جامعه دغدغه داشته باشند و با متولی شدن چند نهاد و یا تعدادی افراد نمی شود مسائل فرهنگی را حل و فصل کرد و برای آن برنامه داشت و موفقیت در این مسئله، عزم همگانی را می طلبد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در پایان مجهز شدن به سلاح علم و تقوا را ضرورتی برای حوزه، طلاب و دانش آموختگان عنوان کرد و بیان داشت: در کنار این موضوع طلاب باید مردمی باشند تا بتوانند اثرگذاری ایجاد کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
سلام خوش به حال تمام طلبه های واقعی ...
کاش می شد منم زندگی طلبگی رو تجربه میکردم ...
اما ما کجا و اونا کجا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
من خودم طلبه هستم ولی ازاین کار که مردم دراین مورد مشورت میگیرن خوشم میادکارجالب وخداپسندانه است
0
0