۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۷۲۳۴
قالیباف:

مطالبات دانشجویان در راستای عدالت‌طلبی و فسادستیزی است

مطالبات دانشجویان در راستای عدالت‌طلبی و فسادستیزی است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان مانند سال‌های ابتدای انقلاب، روحیه انقلابی خود را حفظ کردند و مطالبات آنها در راستای عدالت طلبی، فسادستیزی، رفع تبعیض و شفافیت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، ضمن تبریک به تمامی دانشجویان به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه روز 16 آذر ماه سال 1332 که نشان از شجاعت، استکبارستیزی و موقعیت‌شناسی دانشجویان را داشت، گرامی می‌دارم.

مطالبات عدالت طلبی و فسادستیزی دانشجویان منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته توفیق داشتم در دانشگاه شهید بهشتی میهمان جمعی از دانشجویان عزیز باشم و مطالبات و انتقادات صریح آنها را بشنوم، یادآور شد: با گذشت بیش از 4 دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، منطبق بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است. مطالبات آنها در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فسادستیزی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت، جوانگرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های ابتدای انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند، این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان باشد. آنچه در این میان مهم است اینکه دانشجویان امروز، ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند. به این معنا که مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی شده است که گامی بسیار بزرگ برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

عملکرد مسؤولان در پیگیری مطالبات به حق مردم ما را از آرمان انقلاب دور کرده است

وی افزود: آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است. دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگمرد تاریخ را درک نکردند ولی بیشتر از مسئولان دغدغه‌مند تحقق سیره امام راحل هستند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی و در چارچوب وظایف قانونی مجلس، پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف، انقلابی و دوست داشتنی ایران عزیز برآییم. برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه‌گری و پیشنهاد برای حل مسائل و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند مسئلت می‌کنم.

ارسال نظرات