۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۹۷۲۹۳

اساسنامه‌ و کارگروه‌های تخصصی "مجمع فعالان اسباب‌بازی" تصویب شد

اساسنامه‌ و کارگروه‌های تخصصی
دبیری کارگروه صادرات مجمع فعالان اسباب‌بازی گفت: در این کارگروه بیشتر به دنبال برندینگ با ماهیت اسباب‌بازی ایرانی هستیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چهارمین جلسه مجمع فعالان اسباب‌بازی با حضور پرویز کرمی از ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، علی اکبرزاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، تولیدکنندگان و فعالان عرصه اسباب‌بازی تشکیل و طی آن اساسنامه‌ تصویب شد و کارگروه‌های تخصصی شکل گرفت.

علی اکبرزاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص تشکیل این مجمع گفت: بخش خصوصی و دولتی  در بخش‌های مختلف سیاستگزاری، طراحی و تولید و ... باید کنار یکدیگر قرار گیرند تا نتایج و برکات حاصل از آن  به کودکان و خانواده‌ها برسد. ما در کانون پرورش کودکان از مجمع فعالان اسباب بازی حمایت و آمادگی خود را جهت شرکت در جلسات آن اعلام می‌کنیم.

کرمی در جایگاه دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در جایگاه دبیر اجرایی سند توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به این سند و راهبردهای آن اشاره کرد و افزود: در بند نهم اهداف سند، به سهم 20 درصدی اسباب‌بازی در بعد ملی و فراملی تأکید شده است و ما جهت تحقق این اهداف، مجمع فعالان اسباب‌بازی را به عنوان کارگروه تخصصی در این حوزه حمایت می‌کنیم.

امامی در ادامه این نشست گفت: یکی از شوراهای اقماری در فرهنگ عمومی، بازی و اسباب‌بازی است که برای آن سیستم نظارتی، حمایتی و هدایتی طراحی شده است و اذعان کرد که بدنه اصلی بازی و اسباب‌بازی در کشور صنعت اسباب‌بازی و طراحان آن است که اگر نظام ارزشی کشور هدف تولیدکنندگان و طراحان قرار گیرد، ما شاهد مصرف اسباب‌بازی ایرانی به‌جای بازی‌های بی‌محتوا و بی‌هویت وارداتی خواهیم بود.

سبک زندگی , هنرهای تجسمی ,

در ادامه جلسه 14 کارگروه با عناوین تولید، برندینگ و هویت‌بخشی، رویداد، ارزیابی، تربیت و بازی آموزی،خط مشی‌گذاری و حقوقی، رسانه و تولید محتوا، هدایت مصرف و بازار پردازی، توزیع و عرضه، طراحی و ایده، صادرات، عرضه مجازی، آموزش و پژوهش تعیین و دبیران این کارگروه‌‌ها نیر مشخص شد و هر یک از کارگروه‌های تخصصی کارویژه‌های خود را اعلام کردند.

مسعود حسنلو دبیر کارگروه خط مشی‌گذاری و حقوقی، طرح تحول سند شورای نظارت بر اسباب‌بازی را دستور کار خود قرار داد و کارویژه بخش بازارپردازی توسط امیر آقایی دبیر این کارگروه، مالکیت فکری، توسعه مدل‌های تجاری تلفیقی، توسعه پلتفرم‌های هدایت مصرف و تأمین مالی برای این بخش تعیین شد.

در بخش توزیع و عرضه، علی محمدی به خلأ انجمن‌‌ها و اتحادیه‌های تخصصی عرضه محصولات فرهنگی اشاره و شکل‌گیری آنها را به‌عنوان هدف این کارگروه اعلام کرد.

در بخش رسانه که دبیر آن مهدی مقامی است، به این موضوع مهم پرداخت که اسباب‌بازی را باید وارد برنامه‌های تلویزیونی کنیم تا جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.

محمد مهدی جلالیان دبیر کارگروه ارزیابی، به هدایت مصرف اسباب‌بازی به‌عنوان موضوعی بسیار مهم اشاره کرد و دستاورد این بخش را رسیدن به سند جامعی در اسباب‌بازی که بتواند راهنمای مصرف کننده و تولید کننده باشد، دانست.

محمد حسین نخچی که دبیری کارگروه صادرات را به عهده گرفته است، به ظرفیت‌های خوبی که برای اسباب‌بازی ایرانی در آسیا وجود دارد اشاره کرد و افزود: در اولین جلسه این کارگروه با حضور اعضای آن، کارویژه مطلوب ارائه می‌شود.

حسین سیرانی با تجربه‌های ارزنده در بخش برندینگ و هویت‌بخشی، دبیری این کارگروه را بر عهده گرفت و به اهمیت برندینگ در صنعت اسباب‌بازی اشاره کرد و اذعان کرد ما در این کارگروه بیشتر به دنبال برندینگ با ماهیت اسباب‌بازی ایرانی هستیم . اینکه صنعت اسباب‌بازی ایران در کشور و در جهان چگونه باید شناخته شود.

سبک زندگی , هنرهای تجسمی ,

مهین‌بابایی دبیر کارگروه پژوهش به تبعات شکاف میان صنعت و پژوهش اشاره کرد و افزود: این وظیفه کارگروه پژوهش است که بتواند بسترهای صنعت را مطالعه کند و به شناسایی خلأها بپردازد و نهایتاً نقاط جدیدی را بسازد. باید مسائل از کارگروه‌های دیگر احصاء و به بخش پژوهش ارجاع شود تا راه حل‌های ریشه‌ای و اصولی به آنان داده شود.

زهرا موسوی‌پناه به‌عنوان دبیر کارگروه آموزش هم به ضرورت آموزش در بخش‌های مختلف توانمندسازی، تحلیل بازی‌ها، بازی‌درمانی، طراحی، تولید و توزیع پرداخت و افزود: کارگروه آموزش باید بتواند از تمام موضوعات مربوط به کارگروه‌‌ها موضوعات آموزشی استخراج کند و دوره‌های آموزشی را جهت توانمندسازی گروه‌های مختلف برگزار کند.

انتهای جلسه دکتر سادات، مدیر برنامه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری به ظرفیت‌های معاونت در حمایت از شرکت‌های خلاق اشاره کرد و از حمایت این ستاد از مجمع خبر داد و گفت: در ذیل سند بخش‌های مختلفی که موضوعات آن با موضوعات سند همخوانی دارد، ستاد می تواند با کارگروه‌های تخصصی که به آنها اشاره شد برنامه‌های عملیاتی را پیگیری و اجرا کند.

ارسال نظرات