۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۹۷۳۲۵
سرکار خانم وصالی:

تکنیک‌های اقناعی بدنبال تأثیرگذاری بر دیگران است

تکنیک‌های اقناعی بدنبال تأثیرگذاری بر دیگران است
استاد تکنیک‌های اقناعی گفت: برای شناخت رسانه‌ای و ساخت پیام‌های رسانه‌ای نیازمند شناخت تکنیک‌های اقناعی هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اولین جلسه کنشگری موثر در شبکه های اجتماعی با حضور سرکار خانم وصالی با موضوع تکنیک های اقناعی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وصالی با بیان اینکه برای شناخت رسانه ای و ساخت پیام های رسانه ای نیازمند شناخت تکنیک های اقناعی هستیم، ابراز داشت: اقناع از ریشه قانع کردن می آید یعنی ما قدرت قانع کردن دیگران را پیدا کنیم تا براساس خواست و منافع ما فکر کنند، بیندیشند و عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد تغییر در رفتار دیگران هستیم، اظهار داشت: در بهترین حالت بحث این است که تفکر دیگران را آنگونه که خودمان می خواهیم تغییر و شکل بدهیم، جمله زبان فلانی را بهتر می فهمی، کنایه از این است که قدرت اقناعی بیشتری را داری.

استاد تکنیک های اقناعی با بیان تکنیک ها اذعان داشت: تکنیک گواهی دادن، طنز، ترس، تداعی معانی، تطمیع، اغراق، نمادها، ترین ها، ادعای آشکار و... از جمله تکنیک های اقناعی است.

وصالی با اشاره به تکنیک نوستالژی عنوان کرد: ما انسان ها معمولاً به چیزهایی که خاطره خوش داریم، علاقمندیم و تمایل داریم چیزهایی که به گذشته پیوند خورده است را مشاهده کنیم استفاده از این تکنیک احساسات ما را بر می انگیزاند و در این لحظه تاثیرپذیری ما از پیام افزایش پیدا می کند.

وی باشاره به فن گواهی دادن اذعان داشت: فن گواهی دادن معمولاً یکی از مصطلح ترین کارها در مصاحبه است، چون مصاحبه با افرادی صورت می گیرد که شما نمی شناسید لذا نتیجه می گیرید که حتماً راست می گویند و دروغی در کار نیست.

استاد تکنیک های اقناعی گفت: استفاده از موسیقی، عواطف و احساسات یکی از ابزارهای خیلی قوی در جنک نرم محسوب می شود که معمولاً با تکیه بر تکنینک های اقناعی و تحریک عواطف و احساسات بر مخاطب خودشان، اثرگذاری می کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
بصورت آنلاین شرکت داشتم
مطالب خوبی بیان کردند
سپاسگزارم
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
بسیار عالی
1
0
آمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
جنک نرم؟
0
0