۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۹۷۵۳۶
خطیب نمازجمعه دامغان:

تضمین‌های لازم در مذاکرات گرفته شود/ بدعهدی؛ راهبرد همیشگی دشمنان اسلام

تضمین‌های لازم در مذاکرات گرفته شود/ بدعهدی؛ راهبرد همیشگی دشمنان اسلام
سمنان - امام جمعه موقت دامغان گفت: تضمین‌های لازم باید در مذاکرات وین گرفته شود، زیرا تاریخ ثابت کرده که بدعهدی و دشمنی راهبرد همیشگی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های نمازجمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و فاصله‌گذاری در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشورمان اظهار داشت: ایران اسلامی در این دوره از مذاکرات با اعزام یک تیم زبده، متخصص و کارآزموده که تا این دوره سابقه حضور چنین هیأتی در مذاکرات وجود نداشته‌است، حسن‌نیت خود برای به نتیجه رساندن این دور از گفتگو‌ها را در عمل نشان داده است.

امام‌جمعه موقت دامغان با اشاره به این‌که هیأت مذاکره کننده ایرانی در این دوره از گفت‌وگو‌ها سه سند را تحویل طرف‌های مقابل داده‌ است که هر سه سند براساس توافقات برجام تنظیم‌شده، خاطرنشان کرد: سند اول با موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه و تعهدات طرف‌های مقابل در برجام تنظیم‌شده است و سند دوم تضمین‌های لازم برای تکرار نشدن خباثت‌ها جنایت‌ها و عداوت‌های آمریکا و دولت‌های غربی است؛ زیرا تاریخ ثابت کرده که بدعهدی و دشمنی راهبرد همیشگی دشمنان در برابر ملت مسلمان ایران بوده است.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به این‌که سند سوم تحمیل‌شده از سوی هیات مذاکره‌کننده ایرانی سند راستی‌آزمایی توافقات است تصریح کرد البته ریاست محترم جمهور و هیئت دولت بر این اصرار دارند که اقتصاد ایران دیگر شرطی و متکی به مذاکرات نیست و به حول و قوه الهی با تکیه‌بر توان داخلی ملت غیور و بزرگ ایران بر مشکلات موجود فائق خواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فؤادیان با اشاره به سلاح ایمان، صبر و مقاومت ملت غیور ایران افزود: از همین جایگاه به دشمنان اسلام و ایران به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که مردم انقلابی ایران به‌هیچ‌وجه ذره‌ای از آرمان‌ها و فرمایشات امام امت و رهنمود‌های رهبر حکیم انقلاب کوتاه نخواهند آمد؛ پیام ما برای رییس‌جمهور محترم و انقلابی کشورمان این است: " فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ وَلَا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذِینَ لَا یُوقِنُونَ ".

امام‌جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت فرارسیدن هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: این مثلث مبارک در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی نقشی بسیار تعیین‌کننده دارند؛ قرآن و عترت مکمل یکدیگر هستند و نه قرآن به‌تنهایی نجات‌بخش است و نه عترت؛ پس بکوشیم با تمسک به هردوگنجینه ارزشمند الهی، راه سعادت را بپیماییم. /۹۷۷/پ201/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات