۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۷۶۱۵
مدیر جامعة الزهرا خبر داد؛

آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ جامعة الزهرا / جزئیات نام‌نویسی

آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ جامعة الزهرا / جزئیات نام‌نویسی
مدیر جامعة الزهرا(س) از آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید این نهاد حوزوی خبر داد و گفت: از ظرفیت طلاب در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز در نشست خبری آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1401-1402 ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، به تشریح جزئیات پذیرش داوطلبان جدید در سال تحصیلی 1401-1402 پرداخت.

وی برنامه های جامعة الزهرا(س) برای توامند سازی طلاب در عرصه های مختلف را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دوره های تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم، مشاور، متخصص، پاسخگویی به سوالات فقهی، عقیدتی و تربیت مدیران فرهنگی از جمله برنامه های این مجموعه علمی، پژوهشی است.

برقعی با بیان اینکه دغدغه جدی ما تربیت طلاب و به کار بستن ظرفیت آنان در ایجاد تمدن نوین اسلامی است، ادامه داد: همچنین طرح امین، طرح شمیم، جشنواره بانو امین و 16 نشریه داخلی نیز از جمله فعالیت های گسترده جامعة الزهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه جامعه الزهرا(س) تربیت طلاب بر اساس استعداد و علاقه آنها است، ابراز داشت: امسال دغدغه ما تربیت طلابی است که بتوانند بر اساس علاقه و استعداد خود در اجتماع تاثیرگذار و کارآمد باشند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر اینکه سعی داریم از ابتدای پذیرش طلاب، استعدادهای آنها را شناسایی و ظرفیت هایشان را از قوه به فعلیت برسانیم، ابراز کرد: می خواهیم طلابی را پرورش دهیم که بتوانند در جامعه کارآمد و موثر باشند، به همین دلیل دوره های مهارتی در قالب نظام آموزشی محقق خواهد شد.

برقعی دوره های توانمندی اساتید و طلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بعد از ارتقای تدریس های کیفی به 4 درس روشی در دوره عمومی یعنی تحصیل، تبلیغ و سخنوری، تدریس و تحقیق پرداخته می شود و همه در قالب نظام آموزشی و روند تحصیلی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) برای همه مشتاقان و طالبان علوم دینی برنامه دارد، تصریح کرد: برنامه آموزشی جامعه الزهرا(س) به صورت تمام وقت، نیمه وقت و آزاد و به سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی اجرا می شود؛ فارغ التحصیلان دیپلم یا پیش دانشگاهی بر اساس علاقه خود می توانند در یکی از این سه شیوه جهت تحصیل ثبت نام کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه رویکرد ما در سطح دو حداکثری و در سطح سه نخبه گزینی است، اظهار داشت: تحصیل در جامعه الزهرا یک زنجیره هدفمند را تشکیل می دهد، جامعه الزهرا(س) برای بانوان از مهد کودک تا دوره تخصصی برنامه ریزی دارد.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار طلبه از ایران و 50 ملیت جهان در جامعه الزهرا تحصیل می کنند، تصریح کرد: سراسر کشور و جهان از خدمات جامعه الزهرا(س) بهرمند می شوند؛ جامعه الزهرا(س) یک مجموعه فرا ملی است، بانوان مدیر و اساتید مراکز علمی قریب به اتفاق از دانش آموختگان جامعه الزهرا(س) هستند.

برقعی ابراز کرد: در پذیرش امسال به دو سیاست اولویت دهی به جذب نخبگان و ایجاد راهکار مناسب برای جذب نخبگان علاقمند به تحصیل علوم دینی و توجه به نیازهای منطقه ای در جذب طلاب توجه و اهتمام داریم.

مدیر جامعه الزهرا(س) در پایان با اشاره به همکاری جامعة الزهرا(س) با نهادهای علمی و پژوهشی ابراز داشت: مؤسسه علمی پژوهشی جامعه الزهرا(س) کاملاً مستقل است، اما با وجود استقلال همکاری بسیار خوبی با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران دارد.

گفتنی است، علاقمه مندان برای ثبت نام ورودی سال جدید جامعة الزهرا(س) اینجا کلیک کنند./کد خبرنگار: 109/

خبرنگار: سعید حضرتی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
تاثیرگذاری و کارآمدی طلاب در اجتماع لوازمی دارد. من جمله حمایت مالی
0
0