۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۹۷۶۹۳

نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی در کشور هستیم

نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی در کشور هستیم
دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی قزوین با شاره به اینکه نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی در کشور هستیم، گفت: ساختار فرهنگی حاکم بر کشور متناسب با مأموریت‌های فرهنگی جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در گفت‌وگویی با اشاره به ساختار فرهنگی کشور این ساختار را مناسب مأموریت‌های فرهنگی مورد نیاز جامعه ندانسته و اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی به بازبینی ساختار فرهنگی در کشور نیاز داریم.

وی افزود: از نظر برخی کارشناسان این ساختار نیست که دارای ایراد است و افراد فعال در این حوزه ایراد دارند اما از نظر من مشکل اصلی در این است که ساختار بر روی افراد نهادینه نشده و این افراد هستند که بر روی ساختار سوار شده‌اند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه نیازمند بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه در جامعه هستیم اظهار کرد: وقتی هدف و چشم اندازها مشخص شود، فرآیندها نیز برای دست‌یابی به هدف مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از نگاه سلیقه‌ای در حوزه فرهنگ پرهیز کرد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در این حوزه بارها دیدگاه‌های نظام ساز خود را مطرح کرده‌اند و نیاز است تفکر و منظومه فکری ایشان نیز یک بار بازخوانی شود.

حجت‌الاسلام خضری نبود بدنه کارشناسی در ساختار فرهنگی را نیز یک مشکل دیگر حوزه فرهنگ در کشور دانسته و عنوان کرد: وجود تفکر لیبرال در سازمان‌های جهت دهنده به کشور نیز یکی دیگر از آسیب‌هایی است که باید برای آن فکری کرد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر ساختار فرهنگی کشور اضافه کرد: اگر این تغییر ساختار بر روی فرهنگ و رفتار مردم تأثیر بگذارد طبیعتاً کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت و آن وقت می‌توانیم مدعی تغییر مثبت باشیم.

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه مردم در نظام حکمرانی فرهنگی کشور نقش اساسی دارند، اضافه کرد: فرهنگ حوزه‌ای نیست که بخواهد حاکمیت مستقیم اثر بگذارد و مردم برای فعلیت بخشیدن به آرمانهای فرهنگی نقش اساسی دارند.

وی در پایان با بیان اینکه نخبگان فکری و فرهنگی جامعه باید به دنبال ارائه یک برنامه و کار اساسی در این حوزه باشند، یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا با توسعه فضای فرهنگی مردم همه کار فضای فرهنگی کشور شده و نقش اساسی در این حوزه را مردم ایفا کنند.

ارسال نظرات