۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۹۷۶۹۴

فرهنگ سازی جمعیت در منابر

فرهنگ سازی جمعیت در منابر
مجالس وعظ، خطابه و منابر فرصتی بسیار مهم برای فرهنگ سازی موضوع خانواده و فرزند آوری است، منبر می تواند رسانه جمعیت باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فرهنگ سازی در مسأله جمعيت مثل خيلی از مسائل ديگر از مسائل اجتماعی، حرف اول را می زند؛ بايد فرهنگ سازی بشود كه متأسفانه امروزه اين فرهنگ سازی نيست، تعطيل است؛ با اينكه حالا گفته شده، ما هم گفته ايم، ديگران هم گفته اند، در مجلس هم مطرح شده، بعضی ها هم كم و بيش اين جا و آن جا بحث می كنند، لكن كار فرهنگی به معنای صحيح انجام نگرفته  است، این جملات بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در 8/8/1392 است.

در راستای برطرف كردن دغدغه حضرت آقا فرهنگ سازی در حوزه افزايش جمعيت كه يكی از مسائل مهم و حياتی حال حاضر كشور ماست، كتابچه ای متناسب با ايام فاطميه تهيه و توليد شده است. اين کتابچه تحت عنوان جرعه ای از کوثر در 5 جلسه و با موضوع جهان بينی فاطمی سلام الله عليها آماده ارائه می باشد.

مناسب است در این روزهای منتهی به شهادت حضرت زهرا (س) با استفاده از این کتاب به مسئله خانواده و فرزندآوری بپردازند.

در بخشی از کتاب آمده است:

در اين هنگام پيامبر در حالی كه بسيار ناراحت و پريشان بود و اشك ها را از چشم مبارك خويش پاك مي كرد، فرمودند: اگر نه اين بود كه رحمت خدا بر غضبش پيشي گرفته، لازم بود كه هر چه زودتر از تو انتقام بگيرد.

اما خداوند متعال در مقابل مي فرمايد وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ  نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ  إِنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْئًا كَبِيرًا

يعني ما نه تنها فرزندان شما را روزي مي دهيم كه روزي خود شما هم دست ماست. بنابراين حق نداريد از ترس فقر، فرزندان خود را بكشيد.

اما متأسفانه اين عمل زشت و قبيح در جاهليت مدرن در حال تكرار است.

اگر در آن دوران، والدين فرزندان خود را زنده به گور مي كردند، امروز برخي والدين از ترس روزي خود، در مرحله جنين، حق زندگي را از فرزندان خود مي گيرند و هزاران فرزند به بهانه فقر نطفه به گور مي شوند.

درحالي كه اتفاقاً يكي از راه هاي جلب روزي و افزايش رزق همين فرزندآوري است، اِتَّخِذُوا الأهلَ فَإنَّهُ أرزَقُ لَكُم تشكيل خانواده بدهيد؛ زيرا اين كار رزق و روزيِ شما را افزون مي كند.

مجالس وعظ، خطابه و منابر برصتی بسیار مهم و غنی برای فرهنگ سازی موضوع خانواده و فرزند آوری است، منبر می تواند رسانه جمعیت باشد.

برای مطالعه و دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات