۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۹۷۸۳۲
در پیام جامعه الزهرا به مناسبت هفته پژوهش مطرح شد؛

پژوهش؛ عامل اقتدار دینی و علمی جامعه اسلامی

پژوهش؛ عامل اقتدار دینی و علمی جامعه اسلامی
وظیفه پژوهش و تحقیق در جامعه اسلامی، محدود به عده ای خاص یا مجامع علمی و حوزوی نیست، چرا که بر اساس آموزه های دین اسلام، وظیفه ای است که بر دوش همگان قرار دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جامعه الزهرا(س) به مناسبت هفته پژوهش پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسمه تعالی

«... یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ» ۱۱/مجادله

روزهای پایانی آذر،اگرچه نفس های آخرین پاییز برگ ریز است،اما بهاری برای رویش درخت زیبای دانش و عطر افشانی گل های باغ پژوهش به شمار می رود.

هفته پژوهش، فرصت مناسبی است تا با بررسی دستاوردها و بازخوانی چالش‌های فراروی حوزه پژوهش، یک بار دیگر مسیر گذشته مرور شود و موفقیت‌های به‌دست آمده احصا گردد و از آفرینندگان این کامیابی‌ها تقدیر شود، و همزمان برای مسیر پیش‌رو طراحی و برنامه‌ریزی شکل گیرد تا با برنامه‌ای بهتر و بالنده‌تر به تأسی از امامین انقلاب و الگوگیری از بیانیه گام دوم انقلاب، عزم‌ها برای رسیدن به قله‌هایی بیشتر جزم گردد.

وظیفه پژوهش و تحقیق در جامعه اسلامی، محدود به عده ای خاص یا مجامع علمی و حوزوی نیست، چرا که بر اساس آموزه های دین اسلام، وظیفه ای است که بر دوش همگان قرار دارد و هر کس در هر مرتبه و موقعیتی تکلیف دارد در حد توان و امکانات خویش به آن بپردازد. رسالت اصلی محقق، صیانت از حریم حقیقت و تبیین آن است. محقق کسی است که به منظور کشف حقایق، در دریای قرآن و سنت و اندیشه والای انسانی غوطه ور می شود. پژوهش در علوم دینی، هم فضیلت است هم ضرورت؛ چرا که کلید فتح قله های سعادت و کمال اخروی است.

پژوهش باعث اقتدار دینی و علمی جامعه اسلامی است و زمینه‌ساز ظهور و حکومت جهانی امام معصوم بر کره‌ی خاکی است.

هفته پژوهش را به تمام فعالان عرصه پژوهش و پژوهشگری و صاحبان علم و اندیشه ، تبریک عرض می کنم امیدوارم با تلاش و همت ، شاهد موفقیت در توسعه علمی کشورمان باشیم.

ارسال نظرات