۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۹۷۸۳۹
آیت الله علوی گرگانی:

معلمان برای تربیت دینی دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند

معلمان برای تربیت دینی دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل فرهنگیان، گفت: معلمی منصب الهی است و باید در راستای هدایت فرزندان اهتمام داشته باشید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار داشت: خداوند که جامعه بشری را خلق کرد پیش از اینکه کسی وارد عالم دنیا شود پیامبر را برای ارشاد و راهنمایی مردم فرستاد و براساس آیات الهی اولین معلم خداست.

وی با بیان اینکه ابلاغ و تبلیغ از منصب های الهی است، افزود: معلمی یکی از شغل های بسیار مهم است و اینکه معلمان عزیز دانش آموزان را تربیت می کنند این عمل رسول خدا و انبیای الهی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیات الهی بیان کرد: خداوند می فرماید: ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اینکه آنها را بشارت به کار خوب دهند و از کار ناشایست دور کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: هرچه داریم از برکت قرآن و اهل بیت(ع) است، اینکه کسی مردم را ارشاد کند و خود به آن عمل نکند عمل ناشایستی است و ابتدا باید خود عامل باشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل فرهنگیان گفت: باید مراقب باشیم مدیون مردم نشویم، معلمی منصب الهی است و باید در راستای هدایت فرزندان اهتمام داشته باشید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: زمانی که پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) را برای هدایت مردم به یمن فرستادند به او سفارش کردند که ای علی جان با منطق با مردم سخن بگو و آنها را هدایت کن و اگر یک نفر هدایت شود بهتر است از تمام آنچه که در دنیا و متعلقات دنیا است. باید بدانید که دین اسلام بر منطق تاکید کرده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: همه انبیا مردم را با منطق هدایت کردند، باید با منطق در راستای تحقق جامعه عادلانه اقدام شود.

ارسال نظرات