۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۹۷۹۵۱
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم مطرح کرد؛

لزوم توجه به مراکز فرهنگی و آموزشی برای تقویت تهذیب جوانان

لزوم توجه به مراکز فرهنگی و آموزشی برای تقویت تهذیب جوانان
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل اخلاقی کار فرهنگی جواب می دهد و باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزشی به تهذیب جوانان پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم گفت: شهر مقدس قم متعلق به جهان اسلام و تشیع بوده و مسئولان باید اهتمام ویژه ای در جهت حل مشکلات قم داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه این شهر مقدس ابراز داشت: قم به دلیل وجود بارگاه منور حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین مرکزیت علمی جهان شیعه و حوزۀ علمیۀ قم از اهمیت ممتاز و ویژه ای برخوردار است و ضروری است که مسئولین محترم استان نسبت به جایگاه قم شناخت کاملی داشته باشند و برای آن برنامه ریزی خاصی ترتیب دهند.

وی به حضور سالانه 20 میلیون زائر در قم اشاره کرده و افزود: باید برای این تعداد زائر فکری کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: افتخار حوزۀ علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسائل اخلاقی و فرهنگی در قم با جاهای دیگر متفاوت است و دنیا انتظار بیشتری از قم دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: در مسائل اخلاقی کار فرهنگی جواب می دهد و باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزشی به تهذیب جوانان پرداخت.

وی با تأکید بر ضرورت به نتیجه رساندن پروژه فرودگاه قم ابراز داشت: متأسفانه در دولت گذشته با این استدلال که قم با تهران فاصلۀ کمی دارد و احتیاجی به فرودگاه ندارد، جلوی این پروژه را گرفتند در حالی که اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می کند و از همه دنیا می توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار با اشاره به ضرورت برگزاری کنگرۀ قم شناسی، گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است و ضروری است که کنگره ای جهت شناساندن این جایگاه و اهمیت آن برگزار شود.

ارسال نظرات