۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۸۰۰۶
رییس قوه قضاییه خبر داد؛

تعقیب قضایی برای کوتاهی های صورت گرفته در حل مشکل آب

تعقیب قضایی برای کوتاهی های صورت گرفته در حل مشکل آب
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: دولت به جد دنبال حل مشکل آب است و ما هم دنبال می‌کنیم و اینکه چه کسی باید به‌خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته تعقیب قضایی شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در جلسه دیدار با اقشار مختلف مردم استان گلستان اظهار کرد: کرامتی که خداوند به انسان بخشیده به هیچ موجود دیگری نبخشیده است.

وی ادامه داد: اگر توکل بر خدا کردیم و اگر در مسیری که خدا فرموده حرکت کردیم و آنچه که خداوند راه مستقیم خوانده حرکت کردیم، خداوند ما را مشمول رضوان خود می‌کند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نام این استان گلستان است و به واقع باید به گلستان تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: ما باید قله را نگاه کنیم که این استان را می‌توانیم به کجا برسانیم و این مردم را تا کجا می‌توانیم ارتقاء دهیم.

گلستان پیشتاز صلح و سازش است/ ۱۵ میلیون پرونده در گردش قضایی داریم

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم این است که ما به انصاف و عدل قضاوت کنیم، وقتی فرد ببیند عدل در قضاوت وجود دارد و در کوتاه‌ترین زمان و بهترین کیفیت و هزینه کم قضاوت انجام می‌شود حتی اگر نتیجه به نفع فرد نبود قطعا رضایتمندی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: نمی‌توان فردی غیرعادل بتواند به عدل قضاوت کند و اگر بخواهیم به عدل قضاوت کنیم باید عادل باشیم.

وی با اشاره به آمارهای بیان شده در خصوص پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی افزود: ۱۵ میلیون پرونده در گردش داریم که رسیدگی شده و میزان پرونده‌های ما ۱۵ میلیون نیست.

رییس قوه قضاییه گفت: استان گلستان یکی از استان‌های پیشتاز در صلح و سازش است و ما از اقشار مختلف مردم تقاضا داریم در عرصه صلح و سازش در هر سطحی که هستند وارد شوند و با میانجی‌گری و بزرگواری مسائل را حل و بین افراد مورد اختلاف سازش ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: حتی اگر پرونده قضایی هم تشکیل شد تلاش کنید مسئله به سازش ختم شود چون اثری که در صلح و سازش است از حکم قاضی بالاتر است.

وی اضافه کرد: هرچه بتوانید به صلح و سازش کمک کنید هم کمک به قوه قضاییه است هم برکت به زندگی همه ما می‌آید.

رییس قوه قضاییه درباره اطاله دادرسی تصریح کرد: ما موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم اما برخی اوقات اتفاقات و مسائلی رخ می‌دهد که سر ریز آن به قوه قضاییه می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: امیدوارم باران رحمت الهی بر کشور نازل شود اما این نافی این نیست که ما تلاش نکنیم و خیلی از کارها را باید انجام می‌دادیم که انجام نشد اما مهم این است الان باید چه کنیم.

وی افزود: ما یک میزان آب محدود داریم که همه یعنی دولت و مجلس و مردم باید خود را موظف بدانند که این آب را با مدیریت مصرف کنند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: دولت به جد دنبال این موضوع است و ما هم دنبال می‌کنیم و اینکه چه کسی باید به‌خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته تعقیب قضایی شود در جای خودش محفوظ است اما باید به این فکر کنیم امروز برای حفظ و استفاده بهینه آب چه کنیم.

 تشکیل شعب ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده شهداء و ایثارگران

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در‌خصوص مشکلات خانواده شهدا بیان کرد: ما مشکلات این عزیزان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و مقرر شد یک کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثار‌گران داشته باشیم و یک یا چند شعبه در استان‌ها داشته باشیم و موضوعات را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: حتی برای تسریع رسیدیگ و حل مشکلات حاضر به تفویض اختیارات به شعب و استان‌ها هستیم.

ارسال نظرات