۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۸۰۱۰
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

پژوهشگران با قلم خود وقایع را مورد تبیین قرار دهند

پژوهشگران با قلم خود وقایع را مورد تبیین قرار دهند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه پژوهشگران با قلم خود وقایع را مورد تبیین قرار دهند، گفت: جریان منع حدیث بعد از پیامبر اکرم(ص) مانع گشایش ابواب علم شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و رونمایی از کتاب و نرم افزار مجموعه آثار فاجعه منا ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان همایش و جمع آوری کنندگان مجموعه آثار فاجعه منا به باب علم معرفی شدن امیرالمومنین(ع) توسط پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اگر دیگران اجازه می دادند که باب علم بر روی جامعه باز شود، امروز علم و دانش دامنه بسیار گسترده تری داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخی کوتاهی ها، تنگ نظری ها و احتیاط های بی جای برخی از افراد در عدم نقل احادیث اظهار کرد: متاسفانه بعد از پیامبر اکرم(ص) اجازه ندادند آنچه را که ایشان با آن همه زحمت بر مردم بیان فرموده بود، به دست دیگران برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: یکی از همسران پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که پدرم 500 حدیث را جمع آوری کرده بود و شب ها در بستر آرام نمی گرفت به این دلیل که مبادا احادیث جمع آوری شده توسط من اشتباه بوده و پیامبر اکرم(ص) یک جور دیگری گفته باشد؛ به همین خاطر احادیث را برداشته و سوزاند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: منع حدیث در عصر بعد از پیامبر(ص) و نقل گفتارهایی که از پیامبر(ص) صادر نشده است باعث شده تا امروزه، کارهای پژوهشی برای پژوهشگران سخت تر و دشوارتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان با درود برای ارواح طیبه شهدای منا ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران در عرصه های مختلف با قلم خود وقایع را روایت کرده و تبیین کنند.

ارسال نظرات