۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۹۸۰۲۸

رونمایی از اثر فاخر رأس الحسین در کربلای معلی

رونمایی از اثر فاخر رأس الحسین در کربلای معلی
نقاشی فاخر و ارزشمند رأس الحسین اثر حسن روح الامین در کربلای معلی رونمایی و به حرم امام حسین (ع) اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ، مراسم رونمایی و اهداء آثار تولید شده در رویداد فرهنگی هنری بین المللی ام المقاومه عصر امروز پنجشنبه در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

بیش از 30 هنرمند برجسته کشور در رشته های گرافیک، مینیاتور، نقاشی خط، نقاشی، خوشنویسی و نگارگری به مدت پنج روز آثار خود را در قالب رویداد بین المللی ام المقاومه در خصوص امام حسین(ع)، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سرداران شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تولید کرده و این آثار به موزه عتبه حسینیه و علویه اهدا شد.

نقاشی فاخر و ارزشمند راس الحسین اثر حسن روح الامین نیز در این رویداد رونمایی شده و با حضور مسوولان عتبه حسینیه به موزه حرم مطهر امام حسین(ع) اهدا شد.

در حاشیه رونمایی امروز این اثر در محل رویداد که در قالب روضه مصور تولید شده، ناخودآگاه فضای روضه و مرثیه امام حسین(ع) شکل گرفت و عزاداری برای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام شد.

در دو روز نخست این رویداد بیش از 10 اثر فاخر در رشته های نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، نگارگری و مینیاتور تولید شده و عصر امروز به مسوولان عتبه حسینیه اهدا شد.

این رویداد فرهنگی هنری به همت مجموعه فرهنگی هنری ماهد و با همکاری حوزه هنری استان تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با حضور اساتید شاخصی چون حسن و محمد روح الامین، حمیدرضا کشاورزی، امیر تدین، اسد فقیهی، ناصر طاووسی، رضا و ابوالفضل بدرالسما به مدت پنج روز در کربلا و نجف اشرف برنامه ریزی شده و در حال برگزاری است.

ارسال نظرات