۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۰۶۱
با حضور علما، مسئولان و اقشار مختلف مردم؛

مراسم بزرگداشت همسر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت همسر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت همسر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با حضور علما، مسئولان استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت همسر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی شامگاه پنجشنبه با حضور مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه، ائمه جمعه و جماعات، شخصیت های برجسته کشوری و اقشار مختلف مردم در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در این مراسم با اشاره به گذرا بودن دنیا اظهار داشت: عمر یک بار برای هر کسی اتفاق می افتد و زمانی که به رستاخیر می رسند متوجه می شوند که این دنیا در حد یک شب بوده است.

وی ادامه داد: با این که دنیا فانی و گذرا است عده ای خودشان را به آب و آتش می زنند که به کجا برسند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: در روایت ها آمده است زمانی که عزرائیل خدمت حضرت آدم می رسد تا قبض روح کند این پیامبر عظیم الشان می فرمایند اجازه بدهید به سایه بروم بعد از آن عزرائیل از ایشان می پرسد دنیا را چطور دیدید ایشان جواب می دهد همه عمر دنیا را به اندازه آمدن از آفتاب به سایه ای که الان آمدم، دیدم، این واقعیت دنیا است.

وی بیان داشت: دنیا جای گذر است و در این میان درگذشتگان برای افراد زنده، آینه عبرت هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید فکر کند که چطور در این دنیا زندگی کند تا خداوند متعال از ایشان راضی شود چرا که در زمان قبض روح به انسان گفته می شود که دست شما از این دنیا کوتاه شده و هر کاری که قرار بود انجام بدهید، انجام دادید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: انسان ها باید از عمر خودشان بهترین استفاده را بکنند تا در آخرت تحفه ای داشته باشند.

همسر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در تمام سختی‌ها در کنار ایشان حضور داشت

وی به شخصیت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرده و ابراز داشت: قبل از انقلاب شرایط بسیار سختی را شاهد بودیم و فضا کاملا امنیتی و پلیسی بود اما در این فضا این مرجع گرانقدر به بندر لنگه تبعید و بعد به یزد تبعید شدند و در این سختی ها همسر ایشان همواره همراه بود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: همسر این مرجع عالیقدر در رشد ایشان نقش داشتند و در سختی ها و مشکلات در کنار ایشان بودند.

وی ابراز داشت: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و همسر مکرم ایشان هر دو در ایام فاطمیه دار فانی را وداع گفتند، در ایامی که خود ایشان احیاگر آن بودند.

استاد حوزه علمیه قم به مرکز فقهی ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: این مرکز یادگاری ارزشمند از این مرجع تقلید است که در زمینه فقه، اصول و کلام توفیقات زیادی را داشته است.

مراسم بزرگداشت همسر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد

همسر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در تمام سختی‌ها در کتار ایشان حضور داشت

همسر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در تمام سختی‌ها در کتار ایشان حضور داشت

ارسال نظرات