۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۸۰۶۶
امام جمعه دامغان:

خطبه فدکیه، نمونه اعلای «جهاد تبیین» است

خطبه فدکیه، نمونه اعلای «جهاد تبیین» است
سمنان - امام جمعه دامغان ایام فاطمیه را بهترین فرصت تبیین حقانیت و جایگاه ولایت البته برمعیار وحدت دانست و گفت: خطبه فدکیه زهرای اطهر (س) نمونه اعلای جهاد تبیین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نمازجمعه باشکوه این هفته دامغان که با شرکت گسترده مردم و با حضور نماینده، ولی فقیه در استان سمنان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام کرونا و فاصله‌گذاری در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) "فاطمیه اول" و برشمردن برخی از فضائل شخصیت آن حضرت، اظهار داشت: واقعیت‌ها درباره شخصیت و زندگی نورانی حضرت زهرا(س) و مسئله مهم ولایت باید در این ایام تبیین شود.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه خطبه فدکیه زهرای اطهر(س) خود نمونه اعلای جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: مراسم‌های ویژه عزاداری دهه اول فاطمیه نیز باید شکوهمند و با رعایت پرتکل‌های بهداشتی برگزار شود و علما و منبری‌های گرانقدر نیز از این فرصت ارزشمند و معنوی تبیین و روشنگری درباب مسئله ولایت را البته برمعیار وحدت که مورد تأکید قرآن و اهل بیت است، سرلوحه بیانات خود قراردهند.

مدیر حوزه علمیه سمنان تصریح کرد: از علمای عصر حاضر اهل سنت و آیندگان آن‌ها نیز می‌خواهیم، بدون تعصبات و براساس واقعیت، کسانی که از آن‌ها تبعیت می‌کنند و الگو می‌گیرند را با واقعیت و حقانیت و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) براساس آنچه در کتب معتبر اهل سنت و شیعه مکررا ذکر شده آشنا کنند؛ این وظیفه حتمی و یقینی آنان است.

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین سفر رسمی حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان به این شهرستان (سه روزه) و دیدار‌های چهره به چهره ایشان با مردم این شهر و برخی روستا‌های محروم این شهرستان، گفت: این عالم متواضع و انقلابی و روحانی جهادی در این سفر پای درددل مردم نشستند و در شورای اداری و جلسات برگزارشده دغدغه‌های مردم را مطرح نمودند، امیدواریم به زودی شاهد برکات این سفر و پیگیری‌های ایشان در سطح استان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه با گرامیداشت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهارداشت: آبادی دین و دنیای مردم ثمره پیوند عملی حوزه و دانشگاه خواهد بود، شهیدان والامقام آیت الله شهید محمد مفتح و آیت الله شهید مرتضی مطهری پیشگامان و معلمان این مسیر مقدس هستند که باید راه آنان ادامه یابد.

امام جمعه دامغان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با پرستاران، دقت نظر و بیانات رهبری راجع به تلخی و شیرینی‌های این شغل مقدس و مشکلات و امنیت شغلی این قشر و توصیه و تذکرات ایشان به مسئولان بهداشت و درمان، تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که رهبر فرزانه انقلاب بدان اشاره کردند، توزیع عادلانه پزشک و پرستار و امکانات بخش بهداشت و درمان در سطح شهر‌ها و مناطق مختلف کشور است که باید در عمل مورد توجه مسئولان قرار گیرد. /۹۷۷/پ201/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات