۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۹۸۰۹۶
امام جمعه موقت کاشان:

حضرت صدیقه طاهره شخصیتی اجتماعی بودند

حضرت صدیقه طاهره شخصیتی اجتماعی بودند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از عرصه تجلی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را حضور در عرصه‌های اجتماعی دانست و گفت: ایشان شخصیت اجتماعی و با بصیرت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تسلیت این روز که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: آیات متعددی در قرآن از جمله سوره کوثر برای فاطمه زهرا(س) نازل شده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در برخی از آیات قرآن از جمله آیه تطهیرو آیه مودت با دیگر ائمه اطهار(ع) مشترک هستند و این آیات درارتباط با معصوم بودن اهل بیت(ع) از جمله فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شخصیت فاطمه زهرا(س) در برخی از آیات قرآن موج می‌زند و ازعظمت بسیاربالایی برخوردار است به طوریکه فهم انسان ازعظمت این شخصیت عاجزاست.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا(س) از چنان عظمتی برخوردار است که او را حجت الاحجج می‌دانند وایشان حجت بر حجت‌های خداوند است و دارای علم کامل است واز جهل به دور بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: سراسر وجود فاطمه زهرا(س) خیر و برکت بود و شر در وجودش جایگاهی نداشت اگر فاطمه را فاطمه نامیدند به این دلیل که از شر به دور بود.

حجت الاسلام اسلامی تبارافزود: فاطمه زهرا(س) یک انسان کامل و الگویی تمارعیار برای همه بشریت است و، چون یک زن کامل بود و به بالاترین کمالات رسیده بود و یک همسر و یک مادر کامل بود الگویی تمام عیار برای همه زنان عالم است.

وی با اشاره به اینکه شناخت از سیره و روش زندگی فاطمه زهرا(س) در جامعه امروزاست، گفت: جامعه اسلامی اگر بخواهد به کمال برسد باید راه و سیره و زندگی فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از ابعاد مهم شخصیت فاطمه زهرا(س) اجتماعی بودن ایشان بود و، چون معصوم بود برای اهل بیت(ع) حجت و برای ما وظیفه ساز است و تکلیف را روشن کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از عرصه تجلی شخصیت حضرت زهرا(س) را حضور در عرصه‌های اجتماعی دانست و اظهارداشت: فاطمه زهرا(س) شخصیت اجتماعی، با معرفت و با بصیرت بود و از همه جهت در اوج کمال قرارداشت.

وی زمان شناشی، وظیفه شناسی، توطئه شناسی، جامع شناسی، مردم شناسی و حضور به هنگام در صحنه را از ویژگی‌های فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: دفاع از حق و دین و ولایت از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام است.

امام جمعه موقت کاشان دفاع از حق را در هر شرایطی برای همه انسان واجب دانست و عنوان کرد: فاطمه زهرا(س) شجاع بود و ازهیاهوی دشمن ترس و واهمه و هراس نداشت و فرزندانی که تربیت کرد همه شجاع بودند.

وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) در دفاع از حق هزینه داد و به شهادت رسید، اظهارداشت: امروز برخی در دفاع از حق تا زمانی درمیدان حضور دارند که برای آن‌ها هزینه نداشته نباشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آخرین تیر و ترکش حضرت فاطمه زهرا(س) وصیت نامه ایشان بود که این وصیت یک علامت بزرگ برای همیشه تاریخ بود./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات