۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۹۸۲۱۴
آیت الله حیدری با انتقاد از ناکارآمدی های دولت روحانی عنوان کرد؛

عملکرد مثبت دولت رئیسی و دیپلماسی فعال در مهار کرونا

عملکرد مثبت دولت رئیسی و دیپلماسی فعال در مهار کرونا
نماینده خبرگان ضمن انتقاد از ناکارآمدی های دولت دوازدهم در مهار ویروس کرونا، گفت: به برکت مدیریت دولت تازه نفس آیت الله رئیسی، مرگ‌ومیر کرونا شیب نزولی پیدا کرده است.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد منفعلانه دولت روحانی در امر واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی، عنوان کرد: ناکارآمدی های دولت قبل بود که باعث افزایش شیوع بیماری کرونا در جامعه شد، در حالی که دولت مردان سابق می‌توانستند واکسن را سریع تر از راه های مطمئن وارد کنند.

وی بیان کرد: دولت دوازدهم این توان را داشت که از انتشار ویروس به صورت گسترده پیشگیری به عمل آورد، ولی به دلایلی از جمله اهمال کاری و یا نفوذ عوامل فاسد در دولت، اقدامات لازم برای واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی به صورت جدی انجام نشد.

آیت الله حیدری ضمن تقدیر از کارنامه مطلوب دولت آیت الله رئیسی در مهار ویروس کرونا، ابراز کرد: دولت تازه نفس آقای رئیسی، قبل از شروع رسمی فعالیت خود با ارتباط هایی که با کشورهای مختلف انجام داد، زمینه های واردات گسترده واکسن را فراهم کرد.

وی با انتقاد از دولت روحانی به خاطر نداشتن عزم جدی در امر پیشگیری از انتشار فراگیر ویروس کرونا، تصریح کرد: دولتمردان قبل با بهانه های مختلف از جمله ترس از تحریم ها، واردات واکسن را به صورت قابل قبولی انجام ندادند و این امر منجر به افزایش شیوع کرونا شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت الله رئیسی توانست تمهیدات لازم برای تعامل با کشورهای غیر مغرض تولید کننده واکسن را گردآوری کند و الحمدلله با گذشت زمان کوتاهی شاهد ورود حجم زیادی از محموله های واکسن به کشور بودیم.

وی با بیان اینکه به برکت مدیریت خوب عوامل دولت سیزدهم، مرگ و میر شیب نزولی پیدا کرده، افزود: پس از ورود محموله های واکسن به کشور مردم استقبال و همراهی خوبی در امر واکسیناسیون داشتند و الان درصد بالایی از مردم واکسینه شده‌اند.

آیت الله حیدری ابراز داشت: وضعیت کرونا در کشور نسبت به گذشته وضع بسیار بهتری پیدا کرده تا این حد که در حال حاضر هیچ شهر قرمز و نارنجی از جهت کرونا در کشور نداریم و به غیر از چند شهر که زرد رنگ هستند، اکثر استانها آبی رنگ است و به امید اینکه به زودی تمام کشور به رنگ آبی آسمانی شود.

به برکت دولت تازه نفس رئیسی وضعیت کرونا نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است

گفتنی است، در حال حاضر ۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین، تا کنون ۵۹ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۶۴ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۷۸ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۷۷۲ هزار و ۱۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۹۴۱ دُز رسید و تا کنون نیز ۴۰ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

ارسال نظرات