۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۹۸۲۹۵

آمریکا اکنون موضوعیتی در برجام ندارد

آمریکا اکنون موضوعیتی در برجام ندارد
سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیچ گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در وین نداشته‌ایم و اگر پیامی وجود داشت، توسط انریکه مورا به ایران منتقل شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب‌‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز در نشست خبری خود گفت: هیچ گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در وین نداشتیم و اگر مطلبی وجود داشت توسط انریکه مورا به ایران منتقل و توسط ما پاسخ داده شده است.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا در نشست شورای روابط خارجی گفته بود که آمریکا مستقیما به ایران پیام داده که در صورت ادامه رفتارش در برنامه اتمی و خودداری از بازگشت به توافق برجام چه روی خواهد داد.

آمریکا اکنون موضوعیتی در برجام ندارد

این مقام ارشد وزارت خارجه گفت: آمریکا الان موضوعیتی در برجام ندارد. زمانی که ترامپ گردن‌کشانه از برجام خارج شد تصویری تاریخی است. اگر سیاستمداران و تصمیم گیران آمریکا دچار آلزایمر هستند همه نظام بین الملل آن روز‌ها را به خاطر دارند. بیش از سه سال است آمریکا لحظه به لحظه بر این ملت فشار‌های غیرقانونی و یکجانبه آورده و تحریم‌ها را اعمال کرده است. آمریکا تمام انرژی خود را صرف این می‌کند که عضو برجام به حساب بیاید.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سند همکاری بین ایران و ترکیه گفت: این طرح در سفر چاووش اوغلو به تهران بیان شد. دو طرف در حال انجام مقدمات سفر اردوغان هستند و اگر بتوانیم پیش از سفر این متون را نهایی کنیم این متون در سفر امضا خواهد شد.

خطیب‌زاده گفت: در گفته‌های که هشدار است گفته‌های عمیقی نیستند. با صراحت می‌گویم طرف مقابل و تروئیکا بداند برجام برای ایران وقتی توخالی شد که آمریکا از برجام خارج و تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی علیه ایران اعمال و سه کشور همنوایی با آمریکا کردند. توصیه می‌کنم همه انرژی خود را صرف مذاکرات در داخل اتاق‌ها کنند. ما نه خوشبینی داریم نه بدبینی. ما به اصل گفتگو‌ها خوشبین هستیم، ولی در خصوص مسیری که باید طی کنیم بسیار واقع‌نگر هستیم.

ارسال نظرات