۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۹۸۳۶۱
امیرعبداللهیان در پیامی:

شهید ایرلو در ماموریت اخیر مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود

شهید ایرلو در ماموریت اخیر مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود
وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تسلیت شهادت سفیر ایران در یمن گفت: شهید ایرلو در ماموریت اخیر، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در پیامی شهادت حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را تسلیت گفت.

پیام وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا  [النساء: 100]

خبر عروج ملکوتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا، شهید حاج حسن ایرلو موجب تاثر و اندوه فروان اینجانب و تمامی دوستان و همکاران ایشان شد.

ایشان به عنوان جانباز شیمیایی سرافراز دفاع مقدس، عمر با برکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و در این راه پر افتخار برای منافع کشور و نظامی اسلامی مجاهدت کرد و به لقاءالله پیوست.

در این پیام آمده است: حاج حسن ایرلو تمامی تلاش خود در عرصه‌های مختلف را صرف خدمت صادقانه در دفاع از اهداف جمهوری اسلامی ایران کرد و در ماموریت اخیر خویش، مدافع و صدای رسای حقانیت و مظلومیت مردم یمن بود.

امیرعبداللهیان افزود: اینجانب عروج آن مجاهد فی سبیل الله و عنصر ارزشمند و پر تلاش عرصه دیپلماسی را به خانواده معزز ایشان، به خصوص همسر مکرمه و کلیه بستگان و همه همکاران ایشان در وزارت امور خارجه و نمایندگی صنعاء، تبریک و تسلیت می‌گویم و برای روح آن عزیز سفر کرده علو درجات و همجواری با صلحاء و شهداء و برادارن شهیدش مسئلت دارم.

گفتنی است، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اعلام کرد: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات