۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۹۸۴۷۸
آیت الله نوری همدانی:

ماموریت حوزه و دانشگاه، احیای تمدن نوین اسلامی است

ماموریت حوزه و دانشگاه، احیای تمدن نوین اسلامی است
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: دنیای اسلام به قیام علمی نیاز دارد و این قیام به تنهایی محقق نمی شود؛ حوزه و دانشگاه درکنارهم تمدن نوین اسلامی را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس دانشگاه تهران گفت: خداوند در قرآن می فرماید پیامبری را برای مردم فرستاده است که وظیفه اش پیراسته کردن اخلاق مردم از بدی ها است.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه پیامبران اظهار داشت: پس از هدایت اخلاقی ماموریت پیامبران الهی احیای حکمت و ارزش ها است، در آن روزگاری که مراکز علمی، دانشگاه ها و دانشمندان بنامی وجود نداشت، پیامبر خدا توانست تمدن اسلامی را در شرق و غرب منتشر کند.

این مرجع تقلید ریشه تمام علوم را عربی دانست و ابراز کرد: زمانی که ابن سیناها علوم را استخراج می کردند تمام اصطلاحات از زبان عربی گرفته شده بود اما در آینده گروهی به نام جبهه استکبار به وجود آمد که علوم را سکولار کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه غرب علوم را از اسلام گرفت و به نام خود ثبت و ضبط کرد، اظهار داشت: آنچکه موجب شد تمدن اسلامی در مقطعی از زمان متوقف شود، شخص سلاطین بودند چرا که تمدن اسلامی را مانع خودکامی خود می پنداشتند.

وی ارتباط حوزه و دانشگاه را ضروی و مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه در مملکت اسلامی ایران یکی بوده و ماموریت هر دو احیای تمدن نوین اسلامی است؛ دنیای اسلام به قیام علمی نیاز دارد و این قیام علمی به تنهایی محقق نخواهد شد، حوزه و دانشگاه باید در کنار هم تمدن نوین اسلامی را احیا کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اتاق فکر حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید باهم متحد باشند و به میدان بیایند، متاسفانه به واسطه نقشه های آمریکا، پول عربستان و حضور اسرائیل در منطقه، جغرافیای کشورهای اسلامی میدان تاخت و تاز شده و دشمنان اسلام، مسلمانان را به جان هم انداخته اند، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به میدان علمی بیایند و در این زمینه تبیین کنند.

ارسال نظرات