۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۴۸۲
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

یوم‌الله ۹ دی تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت است

یوم‌الله ۹ دی تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام سالاری گفت: ۹ دی روز تجلی وحدت ملت حول محور ولایت و نماد دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی و عمل بهنگام مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله نهم دی، سالروز حماسه 9 دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، حماسه این روز را نیازمند جهاد تبیین دانست.

وی با تأکید بر اینکه یوم‌الله 9 دی را باید گرامی داشت و از فراموش شدن این روز بزرگ تاریخی جلوگیری کرد، افزود: این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: 9 دی روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف گرایی و عمل بهنگام مردم ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: نهم دی یوم‌اللهی است که ملت ایران در این روز تحت عنایات الهی و هدایت‌های ائمه اطهار(ع) و خصوصاً حضرت امام حسین(ع) بزرگ‌ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساخت.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه حماسه نــهـم دی نیازمند جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: درواقع دستیابی به فهم و درک درست از عظمت کار ملت ایران در تقابل با فتنه سال 1388 یکی از ابعاد راهبرد حفظ حافظه تاریخی ملی و ابعاد مهم جهاد تبیین است.

وی در ادامه با اشاره به آثار و پیامدهای فراوان حماسه ماندگار و تاریخ‌ساز 9 دی، اظهار کرد: با حماسه 9 دی، ظرفیت‌های مردمی انقلاب اسلامی و نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی برای عبور از بحران‌ها بیش‌ازپیش آشکار شد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: درواقع حماسه 9 دی به نمادی از بصیرت و هوشمندی، تکلیف گرایی و مسؤولیت شناسی، ولایتمداری و عشق به رهبری تبدیل شد و مردم با این حماسه نشان دادند که هرگز دست از آرمان‌های انقلاب و ولایت بر نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه با حماسه 9 دی جریان فتنه ناکام و منزوی شد، افزود: مردم با خلق حماسه 9 دی و حمایت از نظام و رهبری نشان دادند که هرگز فریب دروغ‌پردازی‌های فتنه‌گران در متهم‌سازی نظام به تقلب در انتخابات را نخوردند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات