۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۸۴۹۱

برگزاری یادواره شهید محمدرضا شفیعی در قم

برگزاری یادواره شهید محمدرضا شفیعی در قم
سی و پنجمین مراسم سالگرد شهید محمد رضا شفیعی در گلزار شهدای قم برگزار می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قادری مسؤول خیریه شهید محمدرضا شفیعی، گفت: امسال همزمان با ایام فاطمیه، یاد و خاطره این شهید سرافراز را در فضایی که معطّر به رایحه ی شهداست، برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به نظر مبارک رهبر عزیز انقلاب در خصوص برگزاری مراسمات مربوط به شهدای گرانقدر که فرمودند: من عقیده‌ی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است،  هر جور که فکر بکنید، بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است، گفت: فرهنگ شهادت، ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت، با خون مردم ایران اسلامی گره خورده و عجین شده و لازم است این نگاهِ فرهنگی و این پیوند عمیق را به نسل های بعدی انقلاب، انتقال دهیم.

حجت الاسلام قادری، ضمن بیان این نکته که شهید محمدرضا شفیعی همچون مشعل فروزانی است که دوست و دشمن را به پذیرش حقیقت وا میدارد گفت: در ماجرای شهادت این شهید والامقام، پس از آنکه اسید هم نتوانست اثری جدّی بر پیکر پاک او وارد کند، حتی بعثی ها هم بر حقانیت مسیر روشن و درخشان ما، اعتراف کردند.

مسؤول گروه جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی با تاکید بر اینکه شهیدان ما همچون بانوی بزرگوار اسلام در راه حق و دفاع از حریم اسلام ناب به شهادت رسیدند، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگوی رفتاری شهدا دانست و گفت: از نشانه های کوچکی چون: اولویت داشتن استفاده از سربند منقّش به نام حضرت زهرا سلام الله علیها برای رزمندگانِ اسلام، اوج عشق و دلدادگی شهدا را به مادر سادات می توان فهمید.

وی برگزاری مراسم سی و پنجمین سال شهادت شهید محمدرضا شفیعی را مردمی دانست و گفت: هر سال همزمان با سالگرد این شهید عزیز، مراسم به همّت جمعی از طلاب و دانشجویان برگزار می شد؛ اما امسال، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز خیریه شهید محمدرضا شفیعی نیز در برگزاری این برنامه مشارکت خواهد داشت.

حجت الاسلام قادری سخنران این مراسم را نماینده ی سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین معرفی کرد و گفت: این مراسم، صبح روز جمعه سوم دی ماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۰، با قرائت حدیث شریف کسا در محل مزار این شهید عزیز واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات